با ما همراه باشید

اجتماعی

30 هزار زنجانی از ارائه خدمات پیشگیرانه رایگان بهزیستی بهره مند شدند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از ارائه بیش از ۳۰ هزار خدمات پیشگیرانه رایگان به همشهریان زنجانی درسال گذشته خبر داد و گفت : در سال گذشته بیش از۳۰ هزار زنجانی از خدمات رایگان در زمینه غربالگری تنبلی چشم،مشاوره ژنتیک ، حمایت از معتادین بی بضاعت جهت درمان ، حمایت از معتادین بی خانمان ،آموزشهای پیش از ازدواج و خانواده ،آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،خدمات مشاوره و روان شناختی بهره مند شدند .

منتشر شده

در

30 هزار زنجانی از ارائه خدمات پیشگیرانه رایگان بهزیستی بهره مند شدند

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،محمد محمدی اجرای برنامه های پیشگیری از معلولیت و غربالگری ژنتیک را سدی در برابر پیشگیری از تولد کودک دارای معلولیت برشمرد و گفت : جهت اشاعه و برخورداری خانواده های کم درآمد از مشاوره ژنتیک اعتباری نزدیک به۶۷۰ میلیون تومان اختصاص داده شده و در این زمینه هزینه یارانه آزمایشات ژنتیک ۱۵۲ نفر و هزینه ویزیت مشاوره ژنتیک ۴۶ نفر پرداخت شده است .

وی همچنین از اجرای برنامه ژنتیک تشخیصی جهت ۷۳ خانوار ۳،۴،۵ معلولیتی تحت پوشش بهزیستی ، بطور رایگان خبر داد و افزود : هزینه این آزمایشات بالغ بر ۳۴۰ میلیون تومان بوده که توسط بهزیستی پرداخت شده است.

وی با اشاره به علل ایجاد ۵۰ درصد از معلولیت ها با عامل ژنتیک ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر حدود۳ مرکز مشاوره پزشکی ژنتیک خانواده تحت نظارت بهزیستی دایر است که ۱مرکز آن دولتی و ۲مرکز در زنجان و خدابنده بصورت خصوصی در حال فعالیت هستند که خدماتی چون مشاوره قبل از ازدواج، قبل از دوران بارداری و حین بار داری را برای تولد نوزادی سالم به زوج‌ها ارائه می‌کنند.

وی اجرای برنامه بینایی سنجی کودکان ۳تا ۶سال رااز برنامه های موفق بهزیستی در زمینه پیشگیری از نابینایی عنوان نمود و افزود : ۱۴ پایگاه ثابت در سطح استان در این زمینه فعال هستندو۱۸ هزار و ۳۴۴ کودک ساکن در روستا و ۱۱۷ کودک نیازمند به هزینه ی عینک و جراحی سال گذشته از خدمات رایگان استفاده کرده اند .

محمدی در ادامه به ارائه خدمات کاهش آسیب توسط مرکز گذری سرپناه شبانه و تیم های سیار به صورت رایگان به معتادین متجاهر و کارتن خواب اشاره کرد و گفت : تعداد ۶۳۶ نفر از معتادین بی خانمان از مراکز سرپناه شبانه معتادین و خدمات مرکز مذکور به طور رایگان استفاده نمودند و به ۹۶۰ نفر از معتادین ،خدمات کاهش آسیب توسط تیم های سیار ارائه شده است .

وی گفت :۳۶۱ نفر از معتادین بی بضاعت جهت درمان از خدمات یارانه درمان مراکز اقامتی و سرپایی معتادین و ۴۶۶ نفربا دستور مقام قضایی در طرح جمع آوری معتادین متجاهر به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ استان منتقل شده واز خدمات رایگان بهره مند شده اند .

محمدی نقش همیاران سلامت روان اجتماعی در پیشگیری از آسیبب های اجتماعی در محلات را مهم دانست و گفت : ۴۲گروه همیار سلامت روان اجتماعی از افراد داوطلب محلی که با جلب مشارکت محل و شناسایی آسیبهای موجود در محلات و ارجاء افراد مشکل دار به پایگاههای سلامت روان اجتماعی در ۱۰ پایگاه سلامت به ارتقاء روانی محله خود و پیشگیری از آسیبها افزودند

وی افزود : برگزاری ۲۲ پروژه آموزش مجازی و حضوری در سطح استان توسط پایگاههای سلامت روان اجتماعی و مراکز مثبت زندگی به تعداد تقریبا ۷۰۰ نفر با اعتباربیش از ۷۵ میلیون تومان و کارگاه آموزشی همیار مادر و کودک برای ۵۸ مادر باردار ، کارگاه آموزشی فنون پیشگیری از خودکشی برای۵۰ نفر از مهمترین فعالیت های تسهیلگران پایگاه های سلامت اجتماعی در سال گذشته بود .

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به ارئه ی خدمات مشاوره روانشناختی به بیش از ۱۹ هزارجلسه مشاوره توسط مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی در سال گذشته بای ماجعین و متقاضیان در یافت خدمات مشاورهای در سطح استان اظهار کرد : برای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش پیش از ازدواج و به بیش از ۲ هزار نفر آموزش زندگی خانواده د ارائه گردید و ۴۵۰ نفر از متقاضیان طلاق تحت آموزش مهارت های زندگی و آسیب های ناشی از طلاق قرار گرفتند.

وی در خصوص حمایت های مالی در حوزه راهنمایی و مشاوره فردی به افراد نیازمند و کم برخوردار گفت : خدمات مشاوره و روان شناختی به ۵۵۴ نیازمند از طریق ارائه یک هزار و ۷۰۰ یاری برگ و پرداخت یک هزار و ۲۰۰ یاری برگ برای ۶۰۶ زوج متقاضی طلاق جهت ارائه خدمات مشاوره و روان شناختی ویژه متقاضیان طلاق ارسالی از سوی سامانه تصمیم به مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان و همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق پرداخت گردید.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ثبت شکایات و پیشنهادات بهزیستی در سامانه ۱۴۸۲

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: سامانه دیده بان به آدرس didehban.behzisti.ir یکی از خدمات دولت الکترونیک برای ثبت شکایت، انتقاد با کد پیگیری است که بر اساس دقت، سرعت و صحت کار می‌کند و در هر مرحله‌ای از زمان که فرد شکایت یا پیشنهادی دارد می‌تواند از این خط تماس گیرد و آن را به ثبت برساند و با کد پیگیری که داده می‌شود آن را پیگیری کند.

منتشر شده

در

توسط

ثبت شکایات و پیشنهادات بهزیستی در سامانه ۱۴۸۲

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،محمد محمدی اظهار کرد: این  سامانه امکان تماس ۲۴ ساعته با شماره ۱۴۸۲ را  فراهم نموده به نحوی که حتی پس از پایان یافتن ساعت فعالیت کاربران مرکز، از طریق صندوق صوتی نسبت  به ثبت شکایات اقدام می نماید و پاسخگویی به تماس های انجام گرفته بصورت متمرکز و در سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی انجام می پذیرد همچنین بازخورد رسیدگی به درخواست ها، شکایت ها، پیشنهادات  و انتقادات ارسالی در اسرع وقت به شخص داده خواهد.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های سامانه ملی دیده بان این است که تحلیل داده های آن به شکل داشبورد مدیریتی عمل می کند و مدیران با بررسی اطلاعات می توانند به طور مثال بفهمند بیشترین مشکلات در سالی که گذشت، چه بوده است.

وی افزود: : بهزیستی با ۱۳ خدمت الکترونیک در قالب سامانه های میز خدمت الکترونیک، سامانه فرزندخواندگی، سامانه قوانین و مفررات سازمان بهزیستی، سامانه ارمغان، سامانه مشاوره مجازی، سامانه تصمیم، سامانه جلب مشارکت های مردمی، سامانه صدور مجوز مراکز، سامانه خود ارزیابی روانشناختی در بحران کرونا، سامانه غربالگری طیف اتیسم، اطلاعات مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی)، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دیده بان به آحاد جامعه ارائه خدمات می نماید.

مدیر کل بهزیستی گفت: در دولت الکترونیک استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم می باشد و نیاز به مراجعه حضوری برای کارها و خدمات دولتی وجود نداشته و البته این خدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارایه می شود.

محمدی به سامانه شفافیت بهزیستی به آدرس shafaf.behzisti.ir به عنوان سقف شیشه ای بهزیستی اشاره کرد و گفت: وجود سامانه های الکترونیکی نقش برجسته ای در چرخه فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی شفاف دارد و دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف سازی از مراحل مهم ارائه خدمت در این سامانه است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در بستر دولت الکترونیک بیان کرد: از نکات مورد توجه مراکز خدمات بهزیستی (+زندگی) استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه های هدف است که بخش اعظم خدمات پیش بینی شده در بستر الکترونیک با امکان رصد، نظارت، پایش دقیق، انظباط و تسریع خدمات را مهیا می سازد.

محمدی اضافه کرد: در این مراکز پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت  الکترونیکی برای کلیه  مددجویان مستمری بگیر بهزیستی استان زنجان ثبت گردیده و این روند موجب تسریع در ارائه  خدمات، شفاف سازی فرایندها و تصمیمات، حذف کاغذ و حذف بروکراسی می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه در جامعه کنونی کنترل و نظارت بر دستگاه های گسترده با روش ها و ابزار سنتی گذشته به خوبی میسر نمی شود، استفاده از امکانات و تکنولوژی روز که بتواند فاصله بین دستگاه ها و مردم را از میان بردارد، ضروری است و در این راستا سازمان بهزیستی در همه زمینه ها پیشرو است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد:، کاهش هزینه های دولت، صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش آلودگی هوا بدلیل کاهش ترافیک و عدم حضور فیزیکی، افزایش سطح آگاهی مردم و ارائه خدمات پرسرعت به جامعه هدف، افزایش اشتغال بدلیل ارائه خدمات دولتی توسط بخش خصوصی، از مزایای فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری است  که باید نسبت به تولید اطلاعات و شواهد دقت شود و کارها روان سازی شود تا از گسترش تکنولوژی و تجهیز کردن اطلاعات و ارتباطات جهت خدمات مطلوب استفاده کنیم.

ادامه مطلب

اجتماعی

بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش در سال 99 کسب کرده است.

منتشر شده

در

توسط

بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در اولین جلسه ستاد صبر استان زنجان که با حضور اعضای این ستاد در سالن کنفرانس دادگستری کل استان زنجان با حضور مقامات استانی برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای این جلسه گفت: اصلاح ذات البین از فضائل اخلاقی است. وقتی بین دو نفر سازش ایجاد میشود این کار از یکسال نماز و روزه افضل و برتر است.

وی افزود: ستاد صبر بطور اختصار از 3 کلمه صلح، بخشایش و رضایت تشکیل شده است که به منظور ارتقاء فرهنگ صلح و سازش تشکیل شده است. ماهیت ستاد صبر در واقع ساماندهی و ارتقاء فرهنگ سازش در جامعه است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: ستاد صبر متشکل از افرادی همچون ائمه جمعه، اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و مسولان ادارات و سازمانها و همه افرادی که هدف آنها صلح و سازش است می باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه همه برای ایجاد صلح و سازش وظیفه داریم گفت: باید فرهنگ صلح و سازش را ارتقاء بخشیم. گاهی کوتاهی برخی از مسولان یک اتفاقات ناخوشایندی برای مردم بوجود می آورد که نمونه آنرا در استان خوزستان دیدیم که این امر مورد اعتراض مقام معظم رهبری هم واقع شد که ایشان فرمودند اگر مسولان به وظیفه خود عمل می کردند این اتفاقات رخ نمی داد.

رئیس ستاد صبر استان بر استفاده از ظرفیت همه ارگانها و سازمانها برای گسترش فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد و افزود: ستاد صبر باید تفاهم نامه ای با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه منعقد کند که این موضوع در دستور کار ائمه جمعه قرار گیرد تا از ظرفیت آن برای گسترس فرهنگ صلح و سازش استفاده کنیم و بایستی ارتقاء فرهنگ سازش را در موضوع خطبه ها قرار دهیم.همچنین در ارتقاء فرهنگ صلح و سازش از ظرفیت رسانه ملی به خصوص صدا و سیما که آمادگی در این زمینه وجود دارد و از ظرفیت های حلقه های صالحین و بسیج حقوقدانان بهره مند گردد.

وی گفت: بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش در سال 99 کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: باید فرهنگ گذشت را گسترش دهیم که این امر هم خیر دنیا و هم خیر آخرت را بدنبال خواهد داشت. وقتی در امری گذشت می شود یک احساس آرامش درونی در فرد ایجاد می شود که ان شالله بتوانیم با همت همه شما عزیزان و همه مردم به این مهم دست یابیم.

در ادامه رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: بهترین راه برای اینکه اختلافات را مدیریت کنیم و وارده پرونده به دادگستری را کم کنیم بایستی به سمت صلح و سازش برویم و این فرهنگ را ارتقاء بخشیم.

وی افزود: ما در ایجا دور هم جمع شدیم تا با هدف تشکیل گروههای جهادی و با تلاش و اقدامات انقلابی و جهادی ، پرونده ها را به سمت صلح و سازش سوق دهیم.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان اظهار کرد: مردم استان زنجان مردم صلح دوستی هستند. شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش رتبه های برتر کشوری را دارد که این نشان از اهمیت صلح و سازش نزد مردم زنجان است.

احمدی گفت:امروز 30 گروه که متشکل از 80 نفر تحت عنوان هیات صلح و سازش در سطح استان راه اندازی می شود که ان شالله به کمک همدیگر اکثر پرونده های تشکیل شده را به سازش ختم نماییم.

ادامه مطلب

اجتماعی

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه سیلاب بیش از 5 میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر در شهرستان ایجرود خسارت وارد کرده است گفت: عملیات بازسازی این تاسیسات از لحظات اولیه صبح امروز آغاز شده است.

منتشر شده

در

توسط

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،علیرضا جزءقاسمی اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب، عوامل شرکت آب و فاضلاب بلافاصله در محل حادثه حاضر و پس از بررسی شرایط، دستورات لازم جهت بازسازی تاسیسات خسارت دیده صادر شده و همکاران مشغول به انجام عملیات می باشند.

وی افزود: بر اساس بر آرودهای اولیه دفتر مدیرت بحران شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، سیلاب به تاسیسات تامین آب روستای گلابر شامل چاه آب، حصارکشی، اتاقک سر چاه، الکتروپمپ و تابلو برق موجود، خط انتقال برق و جاده دسترسی در این قسمت ها خسارت وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: بازسازی این تاسیسات توسط اکیپ های امدادی شرکت آب و فاضلاب آغاز شده و پیش بینی می شود تا امشب، آب شرب پایدار این روستا تامین شود.

وی بیان داشت: هم اکنون دو دستگاه تانکر آبرسانی سیار در روستای گلابر مشغول آبرسانی به اهالی بوده و هیچگونه کمبود آب آشامیدنی در این روستا وجود ندارد.

این مسئول با تاکید بر تلاش جهادی کارکنان شرکت آب و فاضلاب برای رفع خسارت و بازسازی تاسیسات در کوتاه ترین زمان ممکن گفت: عملیات پاکسازی، شستشو و لایروبی چاه تامین آب گلابر در دست انجام می باشد.

ادامه مطلب

برترین ها