با ما همراه باشید

اجتماعی

۵۰ درصد خدمات بهزیستی بصورت الکترونیک و از طریق سامانه ارمغان انجام می شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد خدمات بهزیستی بصورت الکترونیک و از طریق سایت و سامانه ارمغان انجام می پذیرد ، خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه غالبا جامعه هدف بهزیستی ، قادر به استفاده از خدمات الکترونیک نبوده و از طرفی عده ای از متقاضیان دریافت خدمت از سازمان به دلیل معلولیت (کم توانان ذهنی، بیماران اعصاب و روان، نابینایان، ناشنوایان) نمی توانند از خدمات به صورت الکترونیکی استفاده نمایند کلیه خدمات اعم از الکترونیکی و غیر الکترونیکی به صورت جامع در میز خدمت نیز ارائه می شود.

منتشر شده

در

۵۰ درصد خدمات بهزیستی بصورت الکترونیک و از طریق سامانه ارمغان انجام می شود

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان، محمد محمدی از ارائه خدمات به بیش از ۱۰ هزارنفر از شهروندان زنجانی از طریق در میز خدمت بهزیستی در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت:  ۵ میلیارد ریال مساعدت مالی و معیشتی ازطریق میز خدمت به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه به منظور رسیدگی بیشتر به مشکلات مراجعین و جامعه هدف، ملاقات های مردمی هر هفته یکشنبه در میز خدمت برگزار می شود. افزود: در این ملاقات ها مسائل مختلفی از جمله اشتغال، کمک هزینه درمان، کمک هزینه مسکن، وام اشتغال، …  توسط مددجویان مطرح می شود که به تمامی درخواستها با حضور و پیگیری معاونین حوزه های تخصصی از طریق کارشناسان مربوطه رسیدگی می شود.

وی با اشاره به اینکه  مراجعه کنندگان به میز خدمت از حوزه توانبخشی و مشارکت های مردمی بیش از سایر حوزه ها متقاضی دریافت خدمات بودند، افزود : میز خدمت در راستای عینیت بخشیدن به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع شکل گرفته است و می‌تواند نقطه عطفی در جهت تسهیل در خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از طریق میز خدمت بیش از ۱۵۰ مددجو در مراکز توانبخشی و اجتماعی پذیرش شدند که مابقی پذیرش ها از طریق حوزه های تخصصی صورت گرفته است و ۳۰۰ نفر از افراد تحت پوشش نیز برای دریافت وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی به بانک های عامل معرفی شده اند.

محمدی با اشاره به اینکه  بیش از ۵۰ درصد خدمات بهزیستی بصورت الکترونیک و از طریق سایت و سامانه ارمغان انجام می پذیرد ، خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه  غالبا جامعه هدف بهزیستی ،   قادر به استفاده از خدمات الکترونیک نبوده و از طرفی عده ای از متقاضیان دریافت خدمت از سازمان به دلیل معلولیت (کم توانان ذهنی، بیماران اعصاب و روان، نابینایان، ناشنوایان) نمی توانند از خدمات به صورت الکترونیکی استفاده نمایند کلیه  خدمات  اعم  از الکترونیکی و غیر الکترونیکی به صورت جامع در میز خدمت نیز ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در توضیح طرح برخط ابراز داشتند : در شش ماهه اول دو برنامه حضور در مرکز سامد برگزار شده است که درخواست ها و تقاضاهای مردمی منتقل شده و دستورات لازم برای رفع مشکلات صادرگردیده  است و ۲۰۰ نامه ی سامد همشهریان پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال  علاوه بر بازدید از منزل مددجویان و ملاقات های دفتر مدیریت نزدیک به ۲۰۰ نفر از همشهریان در ملاقات حضوری شرکت کردند تاکید کرد: برنامه ملاقات مردمی یکشنبه هر هفته به صورت حضوری برگزار می شود و توانخواهان می توانند با ارائه ی گزارش کتبی مددکار و درج شماره تماس، درخواست خود را جهت ملاقات حضوری ثبت نمایند.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

انجام 12 هزار غربالگری پیشگیری از معلولیت در بهزیستی زنجان

مدیر اداره بهزیستی شهرستان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۱۲ هزار مورد غربالگری های ژنتیک، بینایی و شنوایی و مداخله به هنگام، توسط بهزیستی صورت گرفته است.

منتشر شده

در

توسط

انجام 12 هزار غربالگری پیشگیری از معلولیت در بهزیستی زنجان

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،سید رزاق منافی اظهار داشت: در این میان بیش از ۹ هزار ۵۰۰ نفر  از کودکان ۳ تا ۶ سال در مناطق شهری و روستایی غربالگری بینایی، حدود یک هزار و ۸۰۰کودک زیر یک سال غربالگری شنوایی و ۳۶۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی به صورت رایگان غربالگری ژنتیک شده اند.

وی اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی (تنبلی چشم) کودکان سه تا ۶ سال نیزبا رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در ۳ درمانگاه مرکز بهداشت و  ۱۶ مرکز مثبت زندگی اجرا می شود و تاکنون ۲۹۰ کودک به سطح دو معاینات (اپتومتریست) ارجاع شده اند.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳ مرکز شنوایی سنجی با استفاده از دستگاه های AABR,OAE  و یک مرکز شنوایی سنجی تشخیصی در غربالگری شنوایی نوزادان فعالیت دارند و ۴۶۴ نوزاد به مرحله AABR  ارجاع شده اند و ۵ نفر نیز به مرحله تشخیصی ارجاع داده شده اند که در صورت لزوم با اقدامات طبی و توانبخشی، تحت درمان و بازتوانی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه غربالگری ژنتیک در یک مرکز دولتی و یک مرکز غیردولتی در شهرستان زنجان صورت می‌پذیرد، افزود: مشاوره‌های ژنتیک بهزیستی برای قبل از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری است. همچنین در مواردی برنامه‌های غربالگری ژنتیک برای خانواده‌های با ریسک بالا از نظر بیماری‌های ژنتیکی صورت می‌گیرد که در آن، احتمال تولد نوزاد دارای معلولیت سنجیده می‌شود.

منافی با بیان اینکه علاوه بر مشاوره‌های ژنتیک، کمک هزینه لازم برای انجام این آزمایشات که پر هزینه هستند به خانواده‌های نیازمند پرداخت می شود، ادامه داد:  از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۰ پرونده ژنتیک در شهرستان زنجان تشکیل شده است و برای ۳۲ زوج نیز ۱۳۰ میلیون تومان کمک هزینه انجام آزمایشات غربالگری پرداخت شده است.

وی یاد آورشد: به خانواده‌هایی که سن ازدواج در آنها بالا رفته، زنانی که بیش از ۳۵ سال سن دارند و خانواده‌هایی که تولد فرزند معلول در آنها بیشتر است، مشاوره‌های ژنتیک ارائه می‌شود؛ ما با انجام مشاوره و آزمایشات ژنتیک به این خانواده‌ها کمک می‌کنیم و اطمینان خاطر می‌دهیم که فرزند شما سلامت خواهد بود تا آنها برای فرزندآوری انگیزه پیدا کنند

وی با تاکید بر اینکه تولد نوزادان معلول، علاوه بر بار اقتصادی بر خانواده و جامعه، منجر به فشارهای عاطفی بر خانواده می شود، گفت: خانواده های بسیاری داریم که تولد نوزاد معلول، به جدایی والدین منتهی شده و شالوده خانواده از هم پاشیده است و یا تمایل به فرزندآوری به دلیل ترس از معلولیت، از بین رفته است.

ادامه مطلب

اجتماعی

استاندارد سازی بیش از65درصد جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه زنجان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان ​با اشاره به هدف پیشبرد تأمین ایمنی شهروندان از استانداردسازی بیش از 65درصد از جایگاه‌های عرضه سوخت پاک (سی‌ان‌جی)، خبر داد.

منتشر شده

در

توسط

استاندارد سازی بیش از65درصد جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه زنجان

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،حمید حبیبی  اظهار داشت: بر اساس آخرین مراجعات و اطلاعات بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی در خصوص همکاری و تعامل همه جانبه با سازمان ملی استاندارد، منطقه زنجان جزء یکی از مناطق پیشتاز در این امر مهم است.

حبیبی  افزود: بازرسی ادواری جایگاه‌های سی‌ان‌جی بر اساس دستورالعمل و روش‌های اجرایی‌، شامل بازرسی فنی کلیه تجهیزات جایگاه‌های سی‌ان‌جی از جمله بازرسی مجموعه میترینگ، کمپرسور (سامانه فشرده‌سازی)، دیسپنسر (سامانه توزیع‌کننده)، تابلوهای برق، حریم‌های ایمنی و مخازن ذخیره گاز طبیعی فشرده مطابق با استانداردهای موجود، با نظارت اداره استاندارد به صورت سالانه انجام می‌شود.

مدیر منطقه ازنجان  اظهار داشت: با توجه به افزایش خودروهای دوگانه‌سوز و نیاز به توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی در این استان، تعداد 40 جایگاه عرضه سی‌ان‌جی مشغول ارائه خدمات به شهروندان بوده که از این تعداد، 16 باب تک منظوره و 24باب دو منظوره هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بازگشایی مدارس، روزانه بطور میانگین 500 هزار متر مکعب سی‌ان‌جی در زنجان  مصرف می‌شود.

ادامه مطلب

اجتماعی

دویست و پنجمین خانه هلال زنجان در راشا کاسپین افتتاح شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از راه اندازی دویست و پنجمین خانه هلال استان در کارخانه کاغذ سازی راشا کاپسین خبرداد و گفت: این خانه هلال با هدف توسعه خدمات عام المنفعه و آموزش های امدادی آغاز به کار کرد.

منتشر شده

در

توسط

دویست و پنجمین خانه هلال زنجان در راشا کاسپین افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،سید قاسم موسوی در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن قدردانی از همراهی مدیریت کارخانه کاغذسازی راشا کاسپین زنجان اظهار داشت: يكی از اهداف راه اندازی خانه های هلال ترويج فرهنگ كمک به همنوع، توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث، مساعدت به تسكين آلام بشری و گسترش آموزش های مورد نیاز است.

وی بر تاثیر و اهمیت آموزش ها تاکید کرد و افزود: به حتم بهره مندی از آموزش های امدادی در زندگی همه افراد موثر است و در شرایط وقوع حادثه نیز آموزش های از قبل آموخته می تواند تاثیر قابل توجهی در مدیریت حوادث داشته باشد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: درصدد ارائه آموزش کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای کارکنان کارخانه کاغذسازی راشا کاسپین در این استان هستیم و در فاز بعدی نیز برای خانواده های آنها این دوره های آموزش برگزار می شود تا دانش و سطح آگاهی آنان در این حوزه افزایش یابد.
موسوی خاطرنشان کرد: ارائه این آموزش برای کارکنان کارخانه ها، شرکت های تولیدی و دستگاه های اجرایی می تواند جمعیت هلال احمر را در مواقع بحران یاری کرده و از وجود این نیروها استفاده کند.
وی افزود: انتظار داریم نیروهای کارخانه راشا کاسپین در حوادث و بلایا در خصوص جمع آوری کمک های مردمی هلال احمر را یاری کنند.

آماده همکاری با هلال احمر هستیم

مدیر عامل کارخانه کاغذسازی راشا کاسپین گفت: تاب آوری و ایمنی نیروها مقوله مهمی به شمار می رود که با بهره مندی از آموزش های امدادی هلال احمر این مقوله ارتقا می یابد.

سعید امیدی اظهار داشت: بهره مندی از آموزش های امدادی منجر به مدیریت حوادث، جلوگیری از حوادث جانی و مالی و ارتقای تاب آوری میان نیروها می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه راشا کاسپین در کنار هلال احمر و آماده همکاری هستیم.

ادامه مطلب

برترین ها