اجتماعی

راه اندازی سامانه اینترنتی خدمات غیرحضوری شهرداری زنجان

شهردار منطقه 3 زنجان از هماهنگی برای راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،صفا در خصوص مطالبه گری مردم نسبت به حقوق شهروندی مبنی بر آگاه سازی کارمندان شهرداری و مراجعین که برای دیدار با مسئولین در شهرداری و اطلاع و آگاهی از نتیجه تقاضا و پیگیری آن با  مسئول مربوطه که معمولا دچار مشکل می‌شوند و نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود اظهار داشت :در مورد امور شهرسازی یک سامانه غیر حضوری به همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و سازمان فاوا در حال راه اندازی است؛ که نیاز به حضور فیزیکی مراجعین به منطقه را بسیار تقلیل خواهد داد و بعد از راه اندازی این سامانه، مسائل شهرسازی برای مراجعین ، نیاز به مراجعه و پیگیری حضوری نیست فلذا بدیهی است که پس از راه اندازی این سامانه، اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت و به روش های مختلف مردم شریف زنجان از موضوع مطلع می گردند.

وی در خصوص نقش نظارت و پیگیری اعضای شورای شهر زنجان در بهبود عملکرد منطقه تصریح کرد: با توجه به این که شورا یک نهاد مردمی است و یک پل ارتباطی بین اعضای شورا و شهروندان است.

شهردار منطقه 3 زنجان در خصوص مسائل خدمات شهری و عمرانی در سطح منطقه با توجه به حضور این اعضا در بین مردم، مشکلات را به ما انتقال می‌دهند خاطر نشان کرد: ما نیز طبق ردیف بودجه می‌توانیم به روند حل این مشکلات سرعت بخشیم و با توجه به انجام جلسات متعدد با اعضای شورا و شهروندان، یک نماینده از مردم به ما معرفی می‌شود و ما با نماینده معرفی شده معمولا در ارتباط هستیم.

صفا با اشاره به درصد تحقق درآمدها و هزینه ها  اظهار داشت: قطعا مشخص است که شهرداری ها در اوایل سال با عدم تحقق درآمد و افزایش هزینه ها روبرو هستند و این طبیعی است؛ که بیشتر درآمد ها معمولا در پایان سال با توجه به تشویقات پرداخت عوارض که شهرداری برای شهروندان محترم در نظر می‌گیرد انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به عدم تحقق درآمدها، از 80 میلیارد تومان بودجه ای که به شهرداری منطقه 3 اختصاص داده شده است حدود 15 درصد آن تحقق پیدا کرده و الباقی آن در ماه های آتی طبق روال سنوات، صدور پروانه و هزینه های نوسازی به دست خواهد آمد.

شهردار منطقه 3 زنجان با اشاره به رعایت سلسله مراتب برای کارمندان و مراجعین در خصوص به نتیجه رسیدن مشکلات گفت: ما در بخش همکاران اطلاع رسانی ها را انجام داده ایم که بدوا به منطقه مراجعه کنند و اگر به نتیجه نرسیدند ما این موضوع را به مراتب بالاتر برای حل مشکل گزارش خواهیم داد و بین این درخواست ها برخی قابل انجام و برخی غیر قابل انجام هستند اما در بخش شهروندی این امر باید در سطح گسترده در شهرداری صورت گیرد.

صفا تصریح کرد:مشکلات مراجعه کنندگان در صورت وجود موانع اساسی به شورای شهر انتقال داده می شود و این مشکلات در کمیسون های مربوطه بررسی می‌شود تا به نتیجه لازمه برسد.

وی با ارائه گزارش سه ماهه از عملکرد منطقه 3 عنوان کرد: خوشبختانه در بحث آسفالت با سیاست گذاری های شهردار زنجان و اعضای شورای شهر زنجان، بنا به نهضت آسفالت که مطالبه آحاد مردمی است؛ ما اولین آسفالت ریزی را در تقاطع مهدیه و امیرکبیر در تاریخ 9فروردین سالجاری  آغاز کردیم و ظلع غربی بلوار سرداران، حد فاصل میدان قائم ، میدان سرباز گمنام که ظلع غربی آن توسط شهرداری منطقه 3 آسفالت ریزی شد، خیابان سعدی شمالی حد فاصل تقاطع ارتش تا ابتدای خیابان بهار، تقاطع ارتش تا ظلع جنوبی میدان روزبه و در حال حاضر از میدان استقلال تا ظلع جنوبی میدان 15 خرداد را در برنامه داریم. و تا کنون 7336 تن آسفالت ریزی در سطح منطقه 3 انجام شده است.

شهردار منطقه 3 زنجان با بیان اینکه برخی خیابانها نیز مثل خیایان توحید، زینبیه تا دلجویی، زینیبه غربی، ور خیابان 7 تیر که در برنامه ها لحاظ شده است؛افزود:در سه ماهه اول سال خدمات شهری از قبیل جمع آوری روزانه 95 تن زباله ، رنگ آمیزی 100سطل زباله، پایه ترافیکی، چراغ، 600تابلوی معابر، 15000 متر رنگ آمیزی جدول، جمع آوری نخاله از معابر 558 تن، لجن برداری 650 تن، نصب27 نیمکت پیاده راه سبزه میدان محسوب می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا