اجتماعی

ثبت شکایات و پیشنهادات بهزیستی در سامانه ۱۴۸۲

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،محمد محمدی اظهار کرد: این  سامانه امکان تماس ۲۴ ساعته با شماره ۱۴۸۲ را  فراهم نموده به نحوی که حتی پس از پایان یافتن ساعت فعالیت کاربران مرکز، از طریق صندوق صوتی نسبت  به ثبت شکایات اقدام می نماید و پاسخگویی به تماس های انجام گرفته بصورت متمرکز و در سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی انجام می پذیرد همچنین بازخورد رسیدگی به درخواست ها، شکایت ها، پیشنهادات  و انتقادات ارسالی در اسرع وقت به شخص داده خواهد.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های سامانه ملی دیده بان این است که تحلیل داده های آن به شکل داشبورد مدیریتی عمل می کند و مدیران با بررسی اطلاعات می توانند به طور مثال بفهمند بیشترین مشکلات در سالی که گذشت، چه بوده است.

وی افزود: : بهزیستی با ۱۳ خدمت الکترونیک در قالب سامانه های میز خدمت الکترونیک، سامانه فرزندخواندگی، سامانه قوانین و مفررات سازمان بهزیستی، سامانه ارمغان، سامانه مشاوره مجازی، سامانه تصمیم، سامانه جلب مشارکت های مردمی، سامانه صدور مجوز مراکز، سامانه خود ارزیابی روانشناختی در بحران کرونا، سامانه غربالگری طیف اتیسم، اطلاعات مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی)، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دیده بان به آحاد جامعه ارائه خدمات می نماید.

مدیر کل بهزیستی گفت: در دولت الکترونیک استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم می باشد و نیاز به مراجعه حضوری برای کارها و خدمات دولتی وجود نداشته و البته این خدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارایه می شود.

محمدی به سامانه شفافیت بهزیستی به آدرس shafaf.behzisti.ir به عنوان سقف شیشه ای بهزیستی اشاره کرد و گفت: وجود سامانه های الکترونیکی نقش برجسته ای در چرخه فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی شفاف دارد و دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف سازی از مراحل مهم ارائه خدمت در این سامانه است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در بستر دولت الکترونیک بیان کرد: از نکات مورد توجه مراکز خدمات بهزیستی (+زندگی) استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه های هدف است که بخش اعظم خدمات پیش بینی شده در بستر الکترونیک با امکان رصد، نظارت، پایش دقیق، انظباط و تسریع خدمات را مهیا می سازد.

محمدی اضافه کرد: در این مراکز پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت  الکترونیکی برای کلیه  مددجویان مستمری بگیر بهزیستی استان زنجان ثبت گردیده و این روند موجب تسریع در ارائه  خدمات، شفاف سازی فرایندها و تصمیمات، حذف کاغذ و حذف بروکراسی می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه در جامعه کنونی کنترل و نظارت بر دستگاه های گسترده با روش ها و ابزار سنتی گذشته به خوبی میسر نمی شود، استفاده از امکانات و تکنولوژی روز که بتواند فاصله بین دستگاه ها و مردم را از میان بردارد، ضروری است و در این راستا سازمان بهزیستی در همه زمینه ها پیشرو است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد:، کاهش هزینه های دولت، صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش آلودگی هوا بدلیل کاهش ترافیک و عدم حضور فیزیکی، افزایش سطح آگاهی مردم و ارائه خدمات پرسرعت به جامعه هدف، افزایش اشتغال بدلیل ارائه خدمات دولتی توسط بخش خصوصی، از مزایای فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری است  که باید نسبت به تولید اطلاعات و شواهد دقت شود و کارها روان سازی شود تا از گسترش تکنولوژی و تجهیز کردن اطلاعات و ارتباطات جهت خدمات مطلوب استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. با سلام
    با اینکه بنده معلول شدید شناخته شدم اما پس از گذشت چهار ماه هنوز هیچگونه حمایتی از اینجانب نشده و هر وقت به مددکار رجوع کردم با بیان اینکه پشت نوبتی هستی و فعلن خبری نیست مواجه شده ام
    بخدا با سه عایله و مستاجری و تورم و بیکاری دیگه امیدی برای زنده ماندن ندارم لطفن به دادم برسید

    1. سلام مخاطب گرمی
      لطفا شماره تماس خود را جهت پیگیری موضوع به یکی از شماره پایگاه خبری فاونا، پیامک نمایید.
      مدیر مسئول فاونا:
      09352595995
      سردبیر فاونا:
      09016194799

  2. سلام
    بااینکه چند ماه از تشکیل پرونده من بابت وام اشتغال شده متاسفانه هنوز پروندمو به بانک نفرستادن. هرروز میرم پیگیری میکنم یا مسئولش نیست یا هست و میگه میفرستم
    الانم ک میگم چرا پرونده رو نفرستادیم میگه باید داخل بهزیستی چند نفر باید امضا کنن ک هر روز یکیشون نیستن مگه میشه بیشتراز یه ماه هرروز یکیشون نباشن!!!

  3. باسلام من پرستارهستم دریک سالمندان کار میکردم سالمندان پناه به شما باید بگم که خیلی مراقبهای بدی داشت اما اول بگم که سالمندان مردو درانجا خانم نگهداری میکرد تا حمام بردن دوم چرا باید سالمندان کتک میخوردن مخاستن جلوی دوربین نباشه توی حمام میبردن میزدن من به مدیریت میگفتم اما هیچ کاری نمیکردن سالمندان خانم هم همینطور حتی میترسیدن ااب بخورم من واقعا ناراحت هستم رسیدگی کنید

  4. سلام من خودم تو یه بهزیستی کار میکردم متاسفانه اصلا به مددجوها رسیدگی نمیشه ودرحالی که کیف وپوشاک تو موسسه بود هرکسی می اومد بهش داده نمی شد وبهش می گفتن هنوز هیچ اعتباری به ماداده نشد واقعا رسیدگی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا