با ما همراه باشید

فناوری اطلاعات

توییتر پس از 15سال می‌خواهد فراتر از توییت باشد

برای ۱۵ سال متمادی، توییتر ظاهری کمابیش یکسان داشته است. حالا این کمپانی می‌خواهد با به وجود آوردن مجموعه‌ای از تغییرات که تغییراتی شگرفت بر چگونگی تعامل مردم با پلتفرمش به وجود می‌آورد، پایش را فراتر از توییت‌های صرف بگذارد.

منتشر شده

در

توییتر پس از 15سال می‌خواهد فراتر از توییت باشد

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،طی سال گذشته میلادی، این کمپانی به شکل قابل توجهی روش‌های برقراری ارتباط میان کاربرانش را گسترش داد. با از راه رسیدن «فلیت‌ها» برای مثال، شاهد قابلیتی مشابه به استوری‌های اینستاگرام بودیم که محتوای آن بعد از ۲۴ ساعت به صورت خودکار محو می‌شود. بعد هم نوبت به توییت‌های صوتی رسید و توییتر ضمنا شروع به آزمون و خطا با Spaces کرد که قابلیتی مشابه اپلیکیشن کلاب‌هاوس برای چت‌های صوتی بلادرنگ به حساب می‌آید.

و تغییراتی حتی از این‌ها بزرگ‌تر هم در راه است: توییتر اخیرا کمپانی Revue را خرید که در حوزه خبرنامه‌ها فعالیت دارد و نشان می‌دهد توییتر می‌خواهد از کاراکترهای محدود در توییت‌ها دل کنده و محتویاتی در فرم‌های طولانی‌تر را در آغوش بگیرد. به همین ترتیب، اخیرا شاهد ورژن پیش‌نمایش قابلیت‌هایی برای گروه‌ها بودیم و ابزارهایی تازه نیز دارند از راه می‌رسند که به درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا از این پلتفرم منجر می‌شوند. در قلب تمام این‌ها نیز «سوپر فالو» را داریم، قابلیتی پولی که به کاربران اجازه می‌دهد در ازای پرداخت هزینه سابسکرایب به تولیدکنندگان محبوب خود، از محتویات انحصاری آن‌ها بهره‌مند شوند.

آنچه واقعا غافلگیرکننده ظاهر می‌شود، سرعت عمل توییتر در پیاده‌سازی تمام این ایده‌ها است. برای سالیان طولانی، کمپانی مورد اشاره آنقدر قابلیت‌های جدید را دیر به دیر معرفی می‌کرد که چیزهایی مانند افزایش سقف کاراکترها در توییت‌ها و همینطور تغییر ظاهر ستاره‌ به قلب، تغییراتی بسیار بزرگ تلقی می‌شدند.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر اخیرا در جریان یک رویداد گفت که: «تا چند سال پیش، بین شش ماه تا یک سال طول می‌کشید تا تنها یک قابلیت یا محصول جدید به دست مشتریان‌مان برسد». حالا با گذشت یک دهه و نیم از روز تاسیسش، توییتر می‌خواهد تصویر خود به عنوان یک نوآور نه‌چندان سریع را تغییر دهد.

اتفاقی که دارد می‌افتد

 

لیا براون، نایس رییس محصولات توییتر که از سال ۲۰۱۶ در این شرکت مشغول به کار بوده می‌گوید: «ما قطعا اکنون با سرعت نسبت به هر زمان دیگر در گذشته حرکت می‌کنیم. از منظر آزمون و خطا به صورت عمومی حالا، ما حالا احساس راحتی بیشتری درون پوست خودمان می‌کنیم».

موضوع فقط راجع به این نیست که توییتر بخش اعظمی از تاریخچه خود را به شکلی کند در حرکت بوده. موضوع اینست که کمپانی برای چندین سال می‌خواست تشخیص دهد که دقیقا چه سرویسی ارائه می‌کند و چرا مردم باید به آن اهمیت بدهند. در ابتدا، توییتر معمولا به عنوان یک سرویس «مایکرو بلاگینگ» توصیف می‌شد، عبارتی که برای هرکسی بیرون از سیلیکون ولی اساسا هیچ معنایی نداشت.

حتی در نخستین روزهای تاسیسش، مدیران توییتر به سختی قادر به توصیف سرویس خود به افراد خارج از توییتر بودند. جک دورسی همان زمان در جریان یک ارائه ۱۳ دقیقه‌ای که بیشتر شبیه لیستی از توییت‌ها است تا توضیحی برای سرویسی که ساخته بود گفت: «توییتر چیست؟ پاسخ دادن به این سوال واقعا دشوار است، زیرا توییتر می‌تواند چیزهای بسیار متفاوتی برای افراد بسیار متفاوتی باشد».

این بحران هویت سال‌ها ادامه یافت. کمپانی میلیون‌ها دلار صرف کمپین‌های تبلیغاتی کرد که به خاطر «مبهم» بودن مورد نقد قرار گرفتند. و درحالی که برخی از این ماهیت مرموز توییتر استقبال می‌کردند، این استراتژی‌ای نبود که به جذب مخاطبان هرچه بیشتر کمک کند. این رویه در سال ۲۰۱۶ تغییر کرد، زمانی که توییتر یک کمپین تبلیغاتی دیگر را کلید زد. این کمپین پیامی بسیار ساده‌تر داشت: توییتر اتفاقی است که دارد می‌افتد.

 

براون توضیح می‌دهد: «به نظرم این نخستین باری بود که واقعا درک کردیم توییتر راجع به چیست: توییتر راجع به اتفاقی است که دارد پیرامون شما می‌افتد، توییتر اتفاقی است که دارد در جهان می‌افتد. خود توییتر همان اتفاق است. امکان تشریح این ماهیت برای نخستین بار، کاتالیزگری بود که حرکت به سمت آنچه امروز هستیم را آغاز کرد.»

اما تنها یک پیام تبلیغاتی تازه نبود که توییتر را دگرگون کرد. براون و دیگر مدیران اجرایی به سال‌ها کار پشت صحنه برای بهبود تکنولوژی زیرین توییتر نیز اشاره می‌کنند که سرعت رشد را کمتر کرده بود. دورسی در جریان یکی از ارائه‌های اخیر خود گفت: «ما تا امروز برای چندین سال مشغول بیرون کشیدن خودمان از شرایط نبود موازنه بوده‌ایم. بسیاری از مشکلات فنی بودند و برخی راجع به اولویت‌بندی‌های اشتباه… در اکثریت موارد، مجبور به در پیش گرفتن مسیر دشوار اولویت دادن به برخی ابداعات و بازتولیدشان از ابتدا شدیم که هیچوقت کاری آسان نیست».

نیروهای خارجی هم در بازی بودند: یک سال پیش، توییتر با سوالاتی جدی راجع به توانایی‌اش برای مقابله با تاثیرات مالی پاندمی کرونا ویروس مواجه شد. و یک شرکت سرمایه‌گذاری اکتیویست هم سعی کرد جک دورسی را از کمپانی خودش بیرون براند، عمدتا به خاطر اینکه توییتر دست به ابتکار عمل چندانی نمی‌زد.

الکس لیبرمن، مدیرعامل و موسس تجارت خبرنامه‌ی Morning Brew می‌گوید: «احساس می‌کنم عمدتا این احساس پیرامون توییتر وجود داشته که کمپانی طی چند سال اخیر در دست زدن به ابداعات تازه شکست خورده است». اما او می‌گوید که حرکت اخیر توییتر به سمت صوت و همینطور قابلیت‌های درآمدزایی، دارد چهره‌ای تازه از کمپانی ترسیم می‌کند.

در آغوش گرفتن خالقان

 

بخش اعظمی از هیجان کنونی به این خاطر شکل گرفته که توییتر در حال ساخت ابزارهایی است که به کاربران اجازه می‌دهد مستقیما از این پلتفرم درآمدزایی کنند. اگرچه کمپانی پیشتر به ناشران اجازه داده بود تا به درآمدزایی از طریق تبلیغات ویدیویی بپردازند، پلتفرم توییتر از ابزارهای لازم برای فراهم آوردن قابلیت‌هایی که یوتیوب یا اینستاگرام در اختیار اینفلوئنسرها می‌گذارند بی‌بهره بود.

این رویه در حال تغییر است و توییتر چندین قابلیت درآمدزایی را مستقیما به پلتفرم خود خواهد آورد. براون می‌گوید: «امروز، چالش اینست که درحالی که بسیاری از آن خالقان مشغول تبلیغ دادن در توییتر هستند -یعنی جامعه مخاطبان خود را در توییتر می‌یابند و سپس آن‌ها را به سمت محتوای خود هدایت می‌کردند- آن‌ها اساسا باید کاربران را به بیرون از پلتفرم ما هدایت کنند». با اینکه هنوز تصویری کامل از چگونگی کارکرد این قابلیت‌ها برایمان ترسیم نشده، به گفته براون هدف غایی اینست که خلاق‌ترین و تاثیرگذارترین کاربران توییتر در پلتفرم باقی بمانند و با فالوئرهای خود درگیر باشند.

براون به تشریح سه سناریو برای کاربران توییتر پرداخته که از طریق آن‌ها به صورت بالقوه قادر به درآمدزایی خواهند بود: خبرنامه‌ها، محتویات انحصاری و انعام.

اشتراک‌ها و خبرنامه‌ها: وقتی توییتر در ماه ژانویه اعلام کرد که مشغول خرید کمپانی Revue در حوزه خبرنامه است، این را نیز گفت که می‌خواهد اتصال نویسندگان را به خوانندگان آسان کند. مدت کوتاهی بعد از این، توییتر یک میانبر به سرویس را به پلتفرم خود اضافه کرد.

اما توییتر برای ادغام عمیق‌تر خبرنامه‌ها با سرویس خود برنامه‌ریزی کرده است. به جای استفاده صرف از توییتر برای «افزایش ترافیک»، براون می‌گوید که محتویات اشتراکی موجود در یک خبرنامه به صورت مستقیم درون پلتفرم توییتر قابل مشاهده خواهند بود.

«چه می‌شود اگر بتواند محتوا را صرفا در توییتر مصرف کنید و مجبور به ثبت نام برای اشتراک‌های اضافه‌ی نیویورک تایمز یا وال استریت ژورنال یا چیزهایی از این دست نباشید؟ این‌ها برخی از موارد استفاده‌ای هستند که به آن‌ها فکر می‌کنیم، زیرا در پایان روز، می‌خواهیم شکاف‌ها را برای کاربران‌مان کاهش دهیم. اگر قرار باشد آن‌ها را از پلتفرم بیرون ببریم، این کار را عامدانه انجام می‌دهیم. اما قرار نیست در مواردی که احتمالا بتوانیم آن‌ها را درون پلتفرم نگه داریم به بیرون هدایت‌شان کنیم و هیچ دیوار پرداختی به وجود نخواهیم آورد مگر اینکه دلیلی خوب برایش وجود داشته باشد».

 

محتوای انحصاری: اینجاست که «سوپر فالو» وارد میدان می‌شود. اما براون می‌گوید که ذهنیت توییتر اندکی پیچیده‌تر از «پرداخت صرف پول در ازای توییت‌ها» است. در عوض، فالوئرهایی که با پرداخت پول تبدیل به سوپر فالوئر می‌شوند می‌توانند به محتویات یک تولیدکننده دسترسی داشته باشند. براون می‌گوید: «شاید محتویاتی انحصاری وجود داشته باشد که تولیدکننده می‌خواهد دسترسی زودهنگام یا دسترسی انحصاری را به آن‌ها فراهم آورد. تصور کنید که شما یک تصویربردار یا یک ژورنالیست یا شهصی مشابه هستید و می‌خواهید بتوانید محتوای خود را در توییتر بگذارید و در ازای آن درآمد کسب کنید».

تولیدکنندگان محتوا می‌توانند مزایای دیگری نیز برای سوپر فالوئرهای خود به ارمغان آورند. برای مثال می‌توان به توییت‌ها، اسپیس‌های صوتی و پیام‌های مستقیمی اشاره کرد که تنها به دست مشترکین پولی می‌رسند. کیوان بیک‌پور، مدیر محصول توییتر در یکی از ارائه‌های اخیر خود می‌گوید: «ما به تمام این‌ها به چشم لایه‌ای اضافه نگاه می‌کنیم که تمام قابلیت‌های کنونی توییتر و همینطور قابلیت‌هایی که در آینده به آن اضافه خواهیم کرد را در بر می‌گیرد.»

انعام: توییتر به ارائه جزییات دقیق راجع به کارکرد انعام‌ها نپرداخته است، اما این کمپانی اشاره کرده که می‌خواهد به «اکتشاف» هرچه بیشتر این قابلیت بپردازد. (همین حالا شواهدی وجود دارد از اینکه توییتر احتمال می‌خواهد اپلیکیشن‌های پرداختی نظیر ونمو یا کش اپ یا Zelle را درون محصول خود ادغام کند).

اما براون خاطر نشان می‌کند که روند انعام دادن با چگونگی استفاده کاربران از توییتر هم‌راستا خواهد بود. برای مثال به شکلی رایج دیده شده که کاربران در توییتی ثانویه، لینک مخصوص خود در Cash App یا Venmo را به اشتراک می‌گذارند. در آینده، این اپلیکیشن‌ها ممکن است به صورت مستقیم با توییتر ادغام شوند تا تجربه‌ای بهتر حاصل گردد.

فراتر از توییت‌ها

 

تمام این‌ها را کنار هم بگذارید و واضح می‌شود که توییتر می‌خواهد مقصدی تازه برای اینفلوئنسر‌ها و تولیدکنندگان محتوا باشد. دیگر نه مخزنی برای اتفاقی که دارد در اینترنت می‌افتد، بلکه پلتفرمی که حقیقتا فضایی برای شکل‌گیری مباحثات است.

کلاب‌هاوس را در نظر بگیرید، تازه‌ترین شبکه اجتماعی محبوب کاربران. در حال حاضر مردم به شکلی رایج چت‌های آتی خود در کلاب‌هاوس را در توییتر پرومد می‌کنند. و گاهی هم شاهد توییت‌های زنده‌ای هستیم که به تشریح آن‌چه در اتاق‌های محبوب کلاب‌هاوس می‌گذرد می‌پردازند. به هیچ وجه دور از ذهن نیست که توییتر بخواهد قابلیت Spaces خودش هم همینقدر توجه‌ها را جلب و کاربران را درگیر کند. (و این شبکه اجتماعی در جایگاهی مناسب هم برای دستیابی به هدف خود قرار دارد، در واقع وقتی صحبت از شمار کاربران مشهور و مهم در پلتفرم‌ها باشد، توییتر دست بالا را نسبت به کلاب‌هاوس دارد).

آنچه نامشخص باقی مانده اینست که چه میزان از کاربران توییتر واقعا می‌خواهند از این قابلیت‌های تازه استفاده کنند. نیک رایش، مدیر استعدادیابی در Viral Nation، آژانسی که نمایندگی تولیدکنندگان مشهور محتوا را برعهده می‌گیرد، می‌گوید مطمئن نیست که تازه‌ترین ابداعات توییتر تفاوت چندانی برای ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی به وجود آورند که از قبل جای پای خود را در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب یا اینستاگرام تثبیت کرده‌اند.

رایش توضیح می‌دهد: «جلب نظر افراد فعال در حوزه سرگرمی احتمالا دشوارتر باشد. قطعا می‌توانم افرادی را در حوزه‌های دانش، اطلاعات و اخبار جهانی تصور کنم که ارزشی شایان در قابلیت‌های تازه می‌یابند». او اضافه می‌کند که اصلی‌ترین فاکتور، چگونگی «تقسیم درآمد» است – در واقع اینکه توییتر چه سهمی از درآمد حاصل از این قابلیت‌های جدید خواهد داشت.

 

بعد هم این حقیقت را داریم که توییتر یک رابطه عشق و نفرت با تولیدکنندگان محتوا دارد. این کمپانی Vine را در سال ۲۰۱۲ خرید که یکی از نخستین پیشروان ویدیوهای اجتماعی فرم کوتاه بود، اما توییتر هیچوقت دقیقا نمی‌دانست که باید با خرید خود چه کند. Vine در سال ۲۰۱۶ به کار خود پایان داد و هیچوقت هم قابلیت تقسیم درآمدی که بزرگ‌ترین ستاره‌هایش خواستارش بودند را به ارمغان نیاورد.

لیبرمن از Morning Brew می‌گوید: «Vine طعم تلخی در دهان مردم باقی گذاشت.» اما او عقیده دارد که شرایط اکنون تغییر کرده: «فکر نمی‌کنم هیچ‌جوره بتوان گفت که حرکت اخیر توییتر یک سرمایه‌گذاری روی تولیدکنندگان محتوا نیست. فکر می‌کنم واجب است توییتر به وضوح اعلام کند که این یک سرمایه‌گذاری مالی نیست، و صرفا استراتژی محصول آن‌ها از این به بعد است. بنابراین خیال مردم راحت خواهد شد که توییتر ناگهان همه‌چیز را بعد از دو سال از برق نمی‌کشد».

بسیاری از بزرگ‌ترین ستاره‌های Vine اکنون جامعه فالوئرهای عظیمی در یوتیوب و توییچ دارند. فیسبوک نیز عمدتا از طریق اینستاگرام مشغول به ارائه ابزارهای بیشتر و بیشتر به اینفلوئنسرها بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت‌های Shopping برای فروش مستقیم محصولات به طرفداران اشاره کرد. تیک‌تاک که همین حالا بزرگ‌ترین ستاره‌های Vine را به خود جذب کرده اخیرا سرمایه‌ای برای برترین کاربران خود در نظر گرفت. و حتی اسنپ‌چت که در اکثریت مواقع به دلسردی «فرهنگ اینفلوئنسری» منجر شده هم میلیون‌ها دلار بابت محتوای وایرال می‌پردازد. اینکه توییتر اکنون دارد روی قابلیت‌های درآمدزایی کار می‌کند، بیشتر از اینکه یک تغییر ذهنیت ناگهانی باشد، یک ضرورت است.

رایش می‌گوید: «به نظرم آن‌ها به چشم‌انداز شبکه‌های اجتماعی نگاه می‌کنند و می‌بینند که داشتن چهره‌هایی برای پلتفرم که اتفاقات معرکه‌ای که رخ می‌دهند را همراهی می‌کنند بسیار مهم است. و اصلی‌ترین راه برای جذب چهره‌های تازه و ترغیب مردم به دست به کارهای خلاقانه اینست که اطمینان حاصل کنید امکان درآمدزایی برای آن‌ها وجود دارد».

منبع :دیجیاتو

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فناوری اطلاعات

در مقطعی از تلویزیون به عنوان اتاق شیطان یاد می شد

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید زمانی که با یک پدیده جدید روبه‌رو می‌شویم تنها به فکر عوارض سیاسی و ممنوعیت استفاده از آن پدیده باشیم می‌گوید در مقطعی از تلویزیون به عنوان اتاق شیطان یاد می‌شد اما اکنون در همه جای کشور از تجهیزات ارتباطی استفاده می‌شود. به گفته وی فناوری موجب افزایش شفافیت شده و در دنیای امروز نمی‌توان مطلبی را از مردم مخفی یا بر آن‌ها تحمیل کرد.

منتشر شده

در

توسط

در مقطعی از تلویزیون به عنوان اتاق شیطان یاد می شد

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، با بیان اظهاراتی درباره فضای مجازی و اینترنت به صورت غیرمستقیم به مخالفت با طرح صیانت مجلس پرداخت.

وی به ورود دانش و فناوری‌های نوین در فضای جدید جهانی و ورود به داخل کشور اشاره کرده و می‌گوید نباید زمانی که با یک پدیده جدید روبه‌رو می شویم تنها به فکر عوارض سیاسی، اجتماعی و ممنوعیت استفاده از آن پدیده باشیم.

جهانگیری با بیان این که باید از گذشته درس عبرت گرفته، به مقاومت در استفاده از همه پدیده‌های نو نظیر راه آهن، تلویزیون، ویدیو و ماهواره اشاره کرد و گفت:در مقطعی از تلویزیون به عنوان اتاق شیطان یاد می‌شد. این در حالی است که امروز در همه روستاهای کشور از این تجهیزات دنیای ارتباطات استفاده می‌شود. باید در نظر داشت که با علم و فناوری نمی‌توان مبارزه کرد البته این مباحث نیازمند قواعد و قوانین حکمرانی دقیقی هستند که باید به درستی نوشته شود. ممکن است شبکه‌ای در فضای مجازی ایجاد و تحت تاثیر سیاست‌های جایی از دنیا قرار داشته باشد و عوارضی برای کشور به وجود آورد اما باید در نظر داشت که نمی‌توان با مردم خود مبارزه کرد.

او معتقد است پیشرفت کشور در سازگاری، گفتگو و جلب مشارکت مردم برای وضع قوانین جدید است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اتکا بر فناوری‌هایی نظیر IT و ICT موجب افزایش شفافیت است، می‌گوید در دنیای امروز نمی‌توان مطلبی را از مردم مخفی یا بر آن‌ها تحمیل کرد. کشور در مرحله‌ای قرار دارد که نمی‌توان به مردم چیزی گفت ولی کار دیگری انجام داد.

جهانگیری در ادامه به فعالیت اقتصادی چندین میلیون ایرانی در فضای مجازی و اینترنت اشاره کرده و گفت:اینترنت از مظاهر آشکار عدالت خواهی در کشور است تا جایی که یک روستایی در منطقه خاش در سیستان و بلوچستان با استفاده از اینترنت و ایجاد کسب و کار توانسته کالاهای خود را با جلب مشتری به سراسر دنیا بفروشد. این مهم از مزایای بسیار زیاد گسترش اینترنت و پهنای باند در کشور است که با تلاش‌های دولت تدبیر و امید فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا می‌گوید اگر اینترنت، پهنای باند و امکانات و زیرساخت‌های فضای مجازی در این دولت توسعه نیافته بود کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو می شد: اگر پهنای باند در کشور ایجاد نمی شد ۱۴میلیون دانش آموز، ۹۰۰هزار معلم، ۴میلیون دانشجو و اساتید دانشگاه نمی‌توانستند از طریق شبکه های مجازی و همچنین شبکه شاد در آموزش و پرورش کلاس‌ها و آموزش‌های خود را برقرار کنند.

توسعه ایران در گروی علم و فناوری

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مهم‌ترین و اصلی ترین وظیفه مردم و مسئولان توسعه ایران است، می‌گوید پیشرفت و توسعه ایران بایستی به جایگاهی برسد که مردم از اینکه در ایران زندگی می‌کنند و ایرانی هستند به خود افتخار کنند.

جهانگیری معتقد است توسعه مسیر جدیدی نیست که خلق کنیم، بلکه راهی است که همه دنیا با موفقیت طی کرده اند: توسعه نیازمند سیاست‌های عالمانه و منطبق با فرهنگ جامعه و مسائل محلی هر کشور است و باید در این مسیر از تجارب موفق سایر کشورها بهره بگیریم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توسعه پایدار بدون توسعه علمی و فناوری ممکن نیست، گفت:هیچ کشوری نمی‌تواند تنها بر منابع طبیعی خدادادی تکیه کند. شاید در برهه‌ای از زمان با استفاده از مواهب این منابع طبیعی، اقتصادی بزرگ با رفاه و زیرساخت‌های توسعه‌ای داشته باشد ولی اگر این کشور متکی به توسعه پایدار و توجه به مباحث انسانی و علم و بر اساس پیش بینی آینده از اقتصاد توسعه نباشد، باید منتظر روزی بود که این منابع تمام شده و مردم این کشور به چرخه فقر ورود پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر این که اقتصاد ایران از اتکا بر منابع طبیعی بایستی به اقتصاد دانش بنیان، نخبه محور و با نگاه به دنیای دیجیتال تغییر کند، می‌گوید توسعه منابع انسانی اولویت نخست کشور است و کشوری که نیروی انسانی زبده که از هر نظر توانایی تولید کار و ثروت دارد، مسیر توسعه را به سرعت به خوبی طی می‌کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در چهل سال گذشته طبق شاخص‌های بین المللی جایگاه و رتبه خوبی در توسعه انسانی در ایران به وجود آمده است، اظهار داشت: نوآوری و خلاقیت مهم‌ترین ویژگی‌ها در بحث توسعه انسانی است و دانشگاه‌های بزرگ به این سمت می‌روند که دانشگاه‌های نسل جدید باید کارآفرین بوده و تنها به فارغ التحصیلی دانشجویان خود فکر نکرده ،بلکه به دنبال پرورش کارآفرین و یک فرد توانا به تولید و خلق کار باشند.

ادامه مطلب

فناوری اطلاعات

انتشار اولین نسخه بتای ویندوز ۱۱ توسط مایکروسافت

مایکروسافت اولین نسخه بتای ویندوز ۱۱ را در اختیار کاربران برنامه ویندوز اینسایدر قرار داد. تا پیش از این کاربران برای تجربه سیستم عامل جدید ردموندی‌ها باید نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان آن را نصب می‌کردند.

منتشر شده

در

توسط

انتشار اولین نسخه بتای ویندوز ۱۱ توسط مایکروسافت

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،به گفته مایکروسافت، پیش نمایش توسعه‌دهندگان برای کاربران فنی کاربرد دارد. مسلما برای نصب اولین نسخه بتای ویندوز ۱۱ سیستم شما باید قادر به پشتیبانی از آن باشد و همانطور که می‌دانید، مایکروسافت سخت‌افزارهای خاصی را برای نصب این سیستم عامل درنظر گرفته است.

پردازنده‌های تقریبا جدید اینتل و AMD از ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کنند، اما ردموندی‌ها در زمان آزمایش‌ها از نزدیک عملکرد پردازنده‌های نسل هفتم اینتل و Zen 1 شرکت AMD را دنبال می‌کنند. بنابراین شاید سیستم شما با پردازنده‌های قدیمی بتواند اولین نسخه بتای ویندوز ۱۱ را اجرا کند، اما احتمالا در نسخه نهایی چنین قابلیتی از شما گرفته می‌شود.

 
 
نسخه بتای ویندوز ۱۱

 

بتای ویندوز ۱۱ در مقایسه با نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان باگ‌های کمتری دارد بنابراین کاربران با نگرانی کمتری می‌توانند آن را نصب کنند، با این حال همچنان این سیستم عامل در حال توسعه است و مسلما تا زمان انتشار نسخه نهایی با باگ‌هایی همراه خواهد بود. برای سوییچ به کانال بتا باید به تنظیمات، آپدیت ویندوز و برنامه اینسایدر ویندوز بروید و سپس تنظیمات اینسایدر مدنظرتان را انتخاب کنید.

معمولا برای تغییر از کانال توسعه‌دهنده (Dev) به بتا، سیستم عامل باید بطور کامل دوباره روی سیستم‌تان نصب شود، اما برای مدت کوتاهی نیازی به اینکار نیست و می‌توانید در تنظیمات این گزینه‌ها را تغییر داد. به نظر می‌رسد در حال حاضر چنین کاری تنها نیازمند ریبوت سیستم است.

کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند با ثبت نام در برنامه بتای مایکروسافت به اولین نسخه بتای ویندوز ۱۱ دست پیدا کنند. همانطور که گفتیم نسخه‌هایی که در کانال بتا منتشر می‌شوند نسبت به کانال توسعه‌دهندگان پایداری بیشتری دارند، اما همچنان با نسخه‌های اولیه و باگ‌هایی روبه‌رو هستیم. علاوه بر این، برخی قابلیت‌های نسخه نهایی هم در آن وجود ندارند.

برای مثال قابلیت چت مایکروسافت تیمز در کانال توسعه‌دهندگان وجود دارد اما هنوز برای کاربران نسخه بتا منتشر نشده. در نهایت نسخه بتای ویندوز ۱۱ که اخیرا در اختیار کاربران قرار گرفته، اولین بتای عمومی این سیستم عامل به حساب می‌آید. پیش از نصب ویندوز ۱۱ می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

 

ادامه مطلب

فناوری اطلاعات

آتش گرفتن یکی از بزرگترین باتری‌های جهان هنگام آزمایش

یک شرکت فرانسوی در سال ۲۰۲۰ ساخت بزرگترین باتری لیتیومی ۱۳ تنی ویکتوریا را با همکاری تسلا در استرالیا آغاز کرد تا به یکی از بزرگترین پروژه‌های ذخیره‌سازی انرژی جهان تبدیل شود. متاسفانه این باتری در حین تست دچار آتش سوزی شد و نیروهای متخصص تسلا در تلاش هستند به این موضوع رسیدگی کنند.

منتشر شده

در

توسط

آتش گرفتن یکی از بزرگترین باتری‌های جهان هنگام آزمایش

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،به گفته منابع آگاه، آتش‌سوزی در جریان آزمایش اولیه پروژه بزرگ ذخیره‌سازی انرژی معروف به «باتری بزرگ ویکتوریا» (Victorian Big Battery Megapack) در نزدیکی ملبورن رخ داده است. در جریان این حادثه هیچ کس مجروح نشده و ساختمان‌ها نیز به سرعت تخلیه شده‌اند.

همچنین سازمان دولتی مدیریت اضطراری ویکتوریا پس از این حادثه هشدار‌های مربوط به انتشار دود سمی را صادر کرده است.

تسلا

 
 
 

امداد آتش‌نشانی ویکتوریا (FRV) به سرعت برای مهار این آتش واکنش نشان داد. همچنین برای کمک به بررسی بیشتر حادثه از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) نیز کمک گرفته شد. علاوه بر این یک افسر متخصص برای مشاهده وضعیت هوا به محل حادثه اعزام شد.

طبق گفته خبرگزاری ۷News ملبورن در توییتر:نیروهای آتش‌نشانی هم اکنون در محل آتش سوزی باتری حاضر هستند و در حال مهار آتش و جلوگیری از انتقال آن به باتری‌های مجاور هستند.

هرچند هنوز دلیل اصلی این واقعه مشخص نشده است، «لوئیس د سامبوسی» مدیرعامل شرکت فرانسوی Neoen که با تسلا در این پروژه همکاری می‌کند، در بیانیه‌ای گفت: «نیروهای متخصص تسلا در محل حادثه با خدمات اضطراری در حال همکاری هستند تا وضعیت حادثه مشخص شود.»

پروژه باتری بزرگ ویکتوریا در نوامبر سال ۲۰۲۰ کار خود را آغاز کرد و دولت استرالیا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۵۰ درصد از برق مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تولید کند که برای دستیابی به چنین هدفی باید روشی برای ذخیره‌سازی انرژی تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی، باد و دیگر منابع تجدیدپذیر پیدا کند. به همین منظور شرکت فرانسوی Neoen با همکاری تسلا که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه باتری خودروهای برقی به شمار می‌رود، این تشکیلات عظیم ذخیره‌سازی انرژی را در استرالیا می‌سازند و سیستم مگاپک تسلا که در این پروژه استفاده شده است، می‌تواند انرژی تجدیدپذیر ۳۰۰ مگاوات تا ۴۵۰ مگاوات ارائه کند.

هزینه کل پروژه هنوز افشا نشده است اما Neoen در اوایل امسال حدود ۱۱۸ میلیون دلار از بودجه دولت استرالیا را برای کمک به تامین باتری بزرگ خود و تولید ۴۵۰ مگاوات ساعت برق دریافت کرده است. تسلا نیز فناوری مگاپک خود را برای این پروژه ارائه کرده است.

ادامه مطلب

برترین ها