با ما همراه باشید

فناوری اطلاعات

توسعه در بخش اینترنت ثابت با تغییر تعرفه‌ها

مدیرعامل شرکت مخابرات اعلام کرد : اگر با خواسته‌ آن‌ها برای تغییر تعرفه دربخش نگه‌داری موافقت شود، می‌توانند میزان سرمایه‌گذاری و توسعه بخش ثابت را ۳ برابر کنند.

منتشر شده

در

توسعه در بخش اینترنت ثابت با تغییر تعرفه‌ها

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،مجید سلطانی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد مشتریان این سرویس از کیفیت و وضعیت اینترنت مخابرات راضی هستند، اعلام کرد آن‌ها دائما در حال رصد کیفیت سرویس خود هستند؛ سرویسی که به زعم او دارای چند میلیون مشترک بوده و در همه نقاط دور افتاده در دسترس است و نظارت بر آن کار آسانی نیست.

سلطانی در پاسخ به مبنی بر اینکه کیفیت اینترنت در حال حاضر در کشور چگونه است اعلام کرد:«مشتریان ما رضایت دارند ولی در هر حال مشکلات پهنای باند وجود دارد. ما در حال راه اندازی کافوهای نوری هستیم تا وضعیت کیفیت اینترنت بهتر شود و در حال حاضر سالانه صد مورد این اتفاق رخ می‌دهد که اگر حمایت‌ها بیشتر شود این رقم می‌تواند به سالانه هزار مورد هم برسد و کیفیت اینترنت در کشور بسیار بهتر شود.»

سلطانی در پاسخ به اینکه آیا توسعه فیبرنوری در مخابرات به درستی پیش رفته یا خیر گفت: «ما در حال حاضر ۱۷۵ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور راه اندازی کردیم و سرویس تانوما نیز ۱۸۰ هزار مشترک دارد. قبول داریم که این روند کند پیش رفته اما تهیه تجهیزات فیبر نوری کار آسانی نیست و در حال تهیه هستند. ما باید به این مسأله سرعت دهیم‌.»

 

مدیرعامل مخابرات با اعلام اینکه آنها اعلام آمادگی همکاری با تمامی شرکتهای ارائه دهنده اینترنت برای راه اندازی و توسعه VDSL در کشور را دارند تصریح کرد: این موضوع که با شرکت‌های اینترنتی همکاری لازم ندارد، صحت ندارد:«در پهنای باند ثابت پنجاه درصد متعلق به شرکت مخابرات است و پنجاه درصد به بقیه شرکت‌ها تعلق دارد. این شرکت‌ها از چه زیرساختی استفاده می‌کنند؟ شرکت مخابرات بر اساس قوانین پایبند به همکاری است و سعی کرده وضع زیرساخت‌ها را ولو با ضرر به خدمت شرکت‌ها بدهد. ما مظلوم واقع شدیم. نرخ برق را با تعرفه ۱۴۰۰ می‌خریم ولی برابر با آخرین مصوبه رگولاتوری بر اساس قیمت سال ۹۵ می‌فروشیم.

به این مسأله اعتراض کردیم ولی ارائه خدمت را قطع نکردیم. برای سیم مسی عددی که مصوب شده از سال ۸۴ مبلغ هزار تومن است و هنوز این مبلغ به فروش می‌رسد. همکاری به هر حال همه نوع ابعادی دارد و مخابرات با این زیان و تعرفه‌ها بازهم به زیرساخت کمک می‌کند. ضررها روی سیم مسی و رانژه و روی فضا موثر است اما خدمات خود را قطع نمی‌کنیم.»

او ادامه داد: «اگر شرکتی داشتید و اینجوری برایتان مقررات می‌گذاشتند آیا حاضر بودید به خدمات خود ادامه دهید؟ به هر حال درآمد ما هم باید از جایی تامین شود.»

سلطانی باور دارد درخواست آن‌ها مبنی بر اینکه اگر ۱۶هزار تومان به عنوان هزینه نگه‌داری خطوط روی قبوض اعمال شود و در ازای آن، مکالمات داخلی رایگان شود، فشاری از لحاظ اقتصادی به خانواده‌ها تحمیل نمی‌شود: «اما این مسأله برای مخابرات بسیار تأثیرگذار است و می‌توانیم به رشد و توسعه اینترنت کمک کنیم.»

 

وی به مثال دیگری اشاره می‌کند و تاکید دارد ضررهای مخابرات تمامی ندارد: «درآمد ما در بخش روستایی ماهیانه چهل میلیون تومان و هزینه ما چهارصد میلیون تومان است. هیچ شرکت از شرکت‌های خصوصی نمی‌رود و در برخی مناطق دور افتاده سرمایه گذاری کند ولی مردم از ما انتظار دارند.»

مدیرعامل مخابرات با اشاره به این‌که مخابرات در بخش تلفن ۲۰ میلیون و در بخش باند پهن ثابت نیز نزدیک به شش میلیون مشترک دارد، تصریح کرد:«تعداد مشترکین ما زیاد است و شرکت مخابرات در ارائه خدمات گزینشی عمل نمی‌کند و در همه جا باید سرویس بدهد و این پهنه جغرافیایی وسیع و مسائل و مشکلات مترقبه و غیرمترقبه که پیش می‌آید یک مقدار از مشترکین ما را دچار مشکل می‌کند که طبیعی است و ما سعی می‌کنیم به سرعت به آن‌ها پاسخ بدهیم.»

سلطانی تاکید کرد: «برابر با ماده ۹۰ قانون اصل ۴۴ حاکمیت نمی‌تواند به بخش خصوصی مأموریت و وظیفه‌ای را محول کند که برای آن‌ها زیان داشته باشد و آن‌ها را تحت شعاع قرار دهد، بنابراین در موضوع اصلاح تعرفه اقداماتی صورت گرفت ولی بعد از اجرا بلافاصله ابطال شد.»

به گفته مدیر عامل مخابرات آنها حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه داشتند: «بخشی از دارایی‌های شرکت و بخشی از محل نقدینگی سرمایه‌گذاری کردیم، ما در یک دوره ۹ ماهه از آذرماه ۱۳۹۹ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم.»

سلطانی درباره توسعه ارتباطات زیرساخت و ارائه بیت استریم توسط این مجموعه اعلام کرد:‌ «زمانی که من وارد مخابرات شدم «بیت‌استریم» (به این معنی که شرکت مخابرات زیرساخت خود را در اختیار شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت قرار دهند تا آن‌ها روی آن سرویس ارائه کنند) انجام نمی‌شد. تیمی برای بررسی این مساله گذاشتیم تا این طرح، اجرایی شود. اکنون با هشت شرکت قرارداد بیت استریم منعقد کرده‌ایم اما اجرایی شدن آن نیازمند تغییر سیستم‌ها است.»

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فناوری اطلاعات

وجود ارتباطات و فناوری اطلاعات باعث شده تا کسب و کارها از محدوده‌های جغرافیایی نیز فراتر روند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت:از زمان شیوع ویروس کرونا، همه بر نمود واقعی ICT در حوزه توسعه کسب و کارها شاهد بودند و مشخص شد که این حوزه چه میزان می‌تواند حتی کسب و کارهای سنتی را گسترش دهد و چه میزان می‌تواند در توسعه و شناساندن کسب و کارها کمک کند و وجود ارتباطات و فناوری اطلاعات باعث شده تا کسب و کارها از محدوده‌های جغرافیایی نیز فراتر روند

منتشر شده

در

توسط

وجود ارتباطات و فناوری اطلاعات باعث شده تا کسب و کارها از محدوده‌های جغرافیایی نیز فراتر روند

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،حامد سرائی به مناسبت هفته ارتباطات، با بیان اینکه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل به بخش تفکیک‌ناپذیر از زندگی شخصی افراد و کسب و کارها شده ‌است، اظهار کرد: نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات را می‌توانیم به چند بخش، نقش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه کسب و کارها، در حوزه بهره‌وری و بهبود روند انجام کارها و حوزه دولت الکترونیک با عنوان نمود مطلوب از بکارگیری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه‌های اجرایی، اجتماعی و مدیریتی، تقسیم کرد.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، همه بر نمود واقعی ICT در حوزه توسعه کسب و کارها شاهد بودند و مشخص شد که این حوزه چه میزان می‌تواند حتی کسب و کارهای سنتی را گسترش دهد و چه میزان می‌تواند در توسعه و شناساندن کسب و کارها کمک کند و وجود ارتباطات و فناوری اطلاعات باعث شده تا کسب و کارها از محدوده‌های جغرافیایی نیز فراتر روند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه کسب و وکارهای تخصص محور است، تصریح کرد: شاید در نگاه اول تصور کنیم با توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کسب و کارهای مبتنی بر سطوح پایین کاری از بین می‌رود، اما براساس بررسی‌های صورت گرفته به ازای حذف هر فرصت اشتغال با تخصص پایین ۲.۵ فرصت اشتغال با تخصص بالا ایجاد می شود و این حوزه به توسعه کسب و کارهای تخصص محور کمک کرده و محدودیت زمانی کسب و کارها را از بین برده‌است.

سرائی با اشاره به اینکه زمینه دیگری که ICT برای کسب و کارها ایجاد کرده بهبود فضای کسب و کار است که کسب و کارها می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان و با ساده‌ترین روش مجوزهای لازم برای شروع یا تمدید کسب و کار خود را به دست آورند که به واسطه زیرساخت‌های دولت الکترونیک فراهم می‌شود، ادامه داد: ICT در رفع موانع پیش روی کسب و کارها نیز موثر است. همچنین این حوزه در اقتصاد هم نمود زیادی دارد و رویکردی که درحال پیشروی است و در کشورهای پیشرفته هم انجام می‌گیرد حرکت از سوی اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دیجیتال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه درحال حاضر ICT در بسیاری از کسب و کارها ورود و رسوخ کرده و اگر ICT را از کسب و کارهای متعدد جدا کنیم شاید دیگر آن کیفیت و کارایی لازم را نداشته ‌باشند، همانند نقش این حوزه در صنعت، کشاورزی، گردشگری، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت ICT در حوزه کشاورزی و حرکت به سمت کشاورزی هوشمند موجب مصرف بهینه آب می‌شود. همچنین در کسب و کارهای گردشگری نیز استفاده از ظرفیت این حوزه علاوه بر جذب گردشگر از داخل کشور، امکان جذب گردشگر از خارج کشور را نیز فراهم کرده‌است.

این مسئول با بیان اینکه هدف مطلوب در استفاده از ظرفیت ICT در دولت الکترونیک یعنی شهروندان و کسب و کارها از محل زندگی یا کار خود بدون نیاز به مراجعه به سازمان‌های دولتی بتوانند خدمات خود را به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنند که باعث بهبود رفاه اجتماعی و ارتقای ارزش اجتماعی می‌شود، گفت: اگر دولت الکترونیک به درستی محقق شود دستاوردهای خیلی خوبی همانند افزایش شفافیت عملکرد دستگاه‌های دولتی، پاسخگویی به موقع دستگاه‌ها، توسعه نواوری برای کسب و کارهای خصوصی و.. خواهد داشت که با اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته توسعه‌های زیادی در حوزه ارتباطات و اینترنت در استان داشته‌ایم و درحال تلاش برای رسیدن به شرایط مطلوب‌تر نیز هستیم، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از بستر ICT در استان بسیار مهم است که‌ کسب و کارها می‌توانند از آن استفاده کنند و در تلاشیم به واسطه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به توسعه اقتصاد بخش‌های محروم جامعه با کمک بخش خصوصی در روستاها بپردازیم که توسعه کسب و کارهای روستا محور به واسطه فضای مجازی موجب می‌شود جوانان روستایی بتوانند از دل روستا به کسب و کارهای ارزنده و پر رونقی دست یابند و محرومیت از روستا و شهرهای محروم مرتفع شود.

ادامه مطلب

فناوری اطلاعات

افزایش ۶۷ درصدی تعرفه‌ها در انتظار خدمات پستی

تعرفه خدمات پستی قرار است در سال جاری به صورت میانگین تا ۶۷ درصد افزایش داشته باشد.

منتشر شده

در

توسط

افزایش ۶۷ درصدی تعرفه‌ها در انتظار خدمات پستی

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،بحث تغییر در تعرفه خدمات ارتباطی در چند ماه گذشته بسیار داغ بوده است. بعد از تغییر تعرفه‌های اینترنتی آن هم براساس مصوبه‌ رگولاتوری در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۵، حالا نوبت به تغییر تعرفه‌ها در حوزه پستی رسیده است.

تغییر در تعرفه‌های پستی در چند سال گذشته بارها مطرح شده، اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیده است. بااین‌حال سال گذشته عیسی زراع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم سورتینگ (سامانه تفکیک و مرتب‌سازی پستی) شرکت پست اعلام کرد که پس از ۲ سال و نیم توقف در تعرفه‌های پستی، این تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا خواهد کرد. زارع‌پور در همان مراسم با اشاره به تورم‌های ۴۰ تا ۵۰ درصدی در سال‌های اخیر، یادآور شده بود که تعرفه خدمات پستی نیاز به بازنگری دارد و در سال ۱۴۰۱ افزایش تعرفه محقق خواهد شد. به باو او در کنار این افزایش تعرفه، با بهینه‌سازی و استفاده از فناوری‌های روز، هزینه‌های تمام‌شده پست نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

حالا مدیرعامل شرکت پست در گفت‌وگو با زومیت اعلام می‌کند که طبق مصوبه سال گذشته رگولاتوری، به آن‌ها اجازه افزایش تعرفه خدمات پستی به صورت میانگین تا ۶۷ درصد در سال ۱۴۰۱ داده شده است.

افزایش تعرفه یا واقعی‌سازی تعرفه؟

محمد لیائی، مدیرعامل شرکت پست تأکید دارد بیشتر از آنکه صحبت از افزایش تعرفه‌های پستی باشد، باید به واقعی‌سازی تعرفه‌ها در این زمینه اشاره کرد. به گفته او قرار است از محل افزایش این تعرفه برای هوشمند‌سازی زیرساخت‌های پستی در راستای ارائه خدمات پستی بهتر به کاربران و کسب‌وکارها استفاده شود. لیائی با اعلام اینکه قرار است تعرفه‌ها در نیمه اول سال ۱۴۰۱ تغییر کند، تأکید می‌کند که در این زمینه منتظر تأیید ستاد تنظیم بازار هستند.

محمد لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست

وی با اشاره به اینکه مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال گذشته به آن‌ها اجازه تغییر تعرفه‌های پستی را داده است، گفت:در دی ماه سال ۱۴۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که مرجع قانونی برای تعرفه‌گذاری در این بخش است، مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن به صورت میانگین شرکت پست ۶۷ درصد افزایش نرخ تعرفه‌ها را داشته باشد. اصراری هم روی واقعی‌سازی تعرفه‌ها وجود دارد نه افزایش تعرفه‌ها.

براساس اظهارات او از سه سال پیش تا الان که تعرفه‌ها افزایش پیدا نکرده ، تورم افزایش چند برابری داشته، این در حالی است که پست متناسب با تورم هیچ افزایش تعرفه‌ای نداشته است. به گفته او درحال‌حاضر کاغذ، کارتون، اقلام اساسی که مورد نیاز پست است، هزینه حمل و نقل، هزینه حقوق کارمندان و… دو تا سه برابر شده، درحالی‌که متناسب این افزایش در هزینه‌ها، افزایش در تعرفه‌ها را پست نداشته است. او تأکید دارد که بنابراین اصرار آن‌ها بر واقعی‌سازی تعرفه‌ها به‌جای افزایش آن است.

لیائی در پاسخ به این سؤال که افزایش یا واقعی‌سازی تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۱ به چند درصد خواهد رسید، به زومیت گفت:۶۷درصد افزایش مربوط به میانگین کل است، یعنی ممکن است برخی سرویس‌ها ۱۱۰ درصد افزایش تعرفه داشته باشند و بعضی‌ها هم ۲۰ تا ۳۰ درصد؛ اما من به میانگین اشاره کردم که ۶۷ درصد تعرفه‌ها تغییر خواهد کرد.

تغییر تعرفه‌ها برای بهبود در سرویس‌دهی

مدیرعامل پست اصلی‌ترین دلیل برای افزایش یا واقعی‌سازی تعرفه‌های پستی با توجه به تورم اقتصادی در کشور را بهبود زیرساخت‌های ارائه خدمات شرکت پست عنوان می‌کند. به باور او این تغییر تعرفه در بهبود سرویس‌دهی شرکت پست بسیار کمک رسان است.

لیائی در این مورد توصیح داد:

سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان زیان دادیم، اگر این زیان را پرداخت نکنیم می‌توانیم سرویس‌های بسیار بهتری ارائه کنیم. زیرساخت‌های ما مبتنی بر جابه‌جایی پاکت و بسته‌های کوچک طراحی شده است. الان با توجه به بحث کرونا و فروش اینترنتی مردم سلیقه‌هایشان به سمت خرید بسته‌های بزرگتر رفته است و بیزنس ما هم به این سمت می‌رود ولی این درحالی است که زیرساخت ما همان زیرساخت قدیمی است.

براساس اظهارات لیائی زیرساخت فعلی پست به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که طبق تغییر دائقه خرید مردم به آن‌ها سرویس‌های نوین ارائه کنند.

او با اشاره با اینکه هوشمندسازی در شرکت پست باید اتفاق بیفتد اعلام کرد:هوشمندسازی پست قرار است بهره‌وری را افزایش دهد یا هزینه تمام شده مرسولات را کاهش دهد. تا الان اگر روش ارسال مرسولات پستی به صورت سنتی بوده و هوشمندسازی اتفاق نیفتاده است، باید با کمک تغییر تعرفه‌ها دست به هوشمندسازی ارایه خدمات بزنیم. مثلا می‌توانیم از طریق هوش مصنوعی به کارمندانمان اعلام مسیر کنیم که از چه مسیری بهتر است که مرسوله را به دست مشتری برسانند که هم سریع‌تر باشد و هم کاهش مسافت را طی کنند.

طبق اظهارات او هوشمندسازی در همه بخش‌های پست یعنی قبول مرسلات، تجزیه مبادلات، رهسپاری مبادلات و توزیع مبادلات اجرا خواهد شد. به باور او در قسمت قبول، تجزیه، رهسپاری و توزیع مرسلات هوشمندسازی باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود.

ضربه به کسب‌وکارهای فروش اینترنتی در راه است؟

بعد از مطرح شدن تغییر تعرفه‌های پستی در سال جاری، برخی کارشناسان و فعالان بازار خرید و فروش اینترنتی این نگرانی را مطرح می‌کنند که بالا رفتن تعرفه خدمات پستی باعث کاهش خرید اینترنتی و ضربه زدن به کسب‌وکارهای فعال در این بازار می‌شود.

درمقابل این نظر اما مدیرعامل شرکت پست معتقد است که تغییر تعرفه‌های پستی که به‌دنبال خود بهبود خدمات را دارد، باعث رونق و افزایش خرید اینترنتی خواهد شد.

لیائی در این مورد به زومیت توضیح داد:اتفاقاً این کاهش تعرفه‌ها در خدمات پستی به ما ضربه می‌زند و ما نمی‌توانیم به این گروه کسب‌وکاری خدمات نوین ارائه کنیم. هرچه ما بیشتر بتوانیم به کمک تغییر تعرفه‌ها امکان سرمایه‌گذاری در زیرساخت را داشته باشیم، می‌توانیم خدمت بیشتری به کاربرانمان ارائه کنیم و درمقابل هزینه تمام‌شده هم کاهش پیدا می‌کند.

به باور لیائی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات آنلاین همین الان هم از سوبسیدی که دولت به آن‌ها می‌دهد استفاده می‌کنند.

وی در این زمینه گفت: «بخش خصوصی نمی‌تواند به تنهایی یک بسته را به‌طور مثال از یک سر کشور به سر دیگر کشور ببرد و ۲ هزار و ۳۰۰ تومان هزینه دریافت کند. اگر قیمت واقعی شود هم کسب‌ و کارهای آنلاین، هم کسب‌ و کارهای خانگی رونق پیدا خواهند کرد.»

لیائی تأکید می‌کند که در حال‌ حاضر با این تعرفه‌های پستی آن‌ها از پس انجام کارهای کسب‌وکارهای اینترنتی بر نمی‌آیند، چون قیمت‌های ارائه سرویسشان بسیار پایین است و زیرساخت‌هایشان امکان توسعه و ارائه خدمات بهتر به کسب‌ و کارهای اینترنتی را ندارد. آن‌طور که مدیرعامل پست می‌گوید اگر در حال‌ حاضر آن‌ها می‌توانند هزار مرسوله را برای جابه‌جایی دریافت کنند، زمانی که تعرفه‌ها واقعی‌سازی شود پست می‌تواند این هزار تا را به یک میلیون مرسوله برای جابه‌جایی تبدیل کند و در این شرایط است که توسعه در شرکت پست اتفاق می‌افتد.

ادامه مطلب

فناوری اطلاعات

برگزاری هفته های مشاوره ای در مرکز نوآوری زنجان

روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: هفته های مشاوره ای با حضور اساتید برجسته در حوزه فناوری و دانش بنیان و به همت مرکز نوآوری پارک علم و فناوری برگزار می‌شود.

منتشر شده

در

توسط

برگزاری هفته های مشاوره ای در مرکز نوآوری زنجان

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،کیوان فریوری در گفت‌وگو با خبرنگار فاونا با اشاره به رویداد جدیدی که در مرکز نوآوری درحال انجام است اظهار داشت: مرکز نوآوری زنجان برای تحقق شعار سال 1401 و همچنین در راستای پیشرفت جوانان، شرکت های فناور و دانش بنیان اقدام به برگزاری هفته های مشاوره ای کرده که از هفته جاری تشکیل خواهد شد.

وی در رابطه با شرکت کنندگان در این دوره های مشاوره ای اظهار کرد: همه افراد از جمله صاحبان ایده، دانشجویان ،صاحبان مشاغل و شرکت های دانش بنیان و … می‌توانند در این مشاوره ها شرکت کنند و محدودیتی برای پذیرش وجود ندارد.

فریوری ضمن شرح بیشتر جزئیات این مشاوره ها گفت: این کلاس ها در روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه طی 12 ساعت در هر هفته و با حضور اساتید برجسته و مطرح کشوری در حوزه های امور حقوقی، آشنایی و حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی، نحوه برخورد با مشتری، نحوه صدور مجوزها و غیره برگزار خواهد شد.

وی افزود: تمامی این دوره های تخصصی با حمایت پارک علم و فناوری استان زنجان و به جهت اینکه از همه اقشار بتوانند از این آموزش ها استفاده نمایند به صورت رایگان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

فریوری با بیان اینکه تا امروز استقبال خوبی از این مشاوره ها صورت گرفته و پیش بینی می‌شود افراد بیشتری ثبت‌نام کنند.علاقمندان جهت رزرو و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 33365797 – 09192280068 تماس حاصل نمایند.

گفتنی است مشاوره ها در مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان زنجان واقع در سعدی وسط، مجتمع تجاری شهرراز، طبقه سوم تشکیل خواهد شد.

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها