با ما همراه باشید

اجتماعی

برگزیدگان جشنواره “رفیق خوشبخت ما” معرفی شدند

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 2 نفر از شرکت کنندگان زنجانی در جشنواره رفیق خوشبخت ما و پویش چلچراغ با هدف تبیین سبک زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی موفق به کسب رتبه دوم و برگزیده شدند.

منتشر شده

در

برگزیدگان جشنواره "رفیق خوشبخت ما" معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،فاطمه جمشیدی در حاشیه جشنواره رفیق خوشبخت ما اظهار داشت : جشنواره “رفیق خوشبخت ما” با هدف آشنایی نسل جوان با سبک زندگی و الگوی رفتاری، اخلاقی و تربیتی مکتب سردار دلها در ابعاد نوعدوستی، مردم داری، و ساده زیستی در خانواده و جامعه با ابعاد سیاسی، شخصیتی و معنوی شهید حاج قاسم سلیمانی، ترویج فعالیت های بشردوستانه متاثر از منش های اخلاقی و آرمان های انسانی در میان نوجوانان و جوانان، ترویج فرهنگ از خودگذشتگی و بشردوستی این شهید والامقام در جامعه برگزار شد.

وی تصریح کرد: این طرح 2 رویداد را شامل می شد که بخش نخست از آن، برگزاری جشنواره فرهنگی – هنری با هدف بررسی سبک زندگی حاج قاسم متناسب با شعارها و اهداف جمعیت هلال‌احمر بود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بخش های جشنواره رفیق خوشبخت ما شامل شعر، روایت، مقاله، دلنوشته، نقاشی، خوشنویسی، پادکست، فیلمنامه، پوستر، موشن گرافی، انیمیشن، اپلیکیشن، اطلاع نگاشت، نمایشنامه و فیلم کوتاه بود.
به گفته جمشیدی، فاطمه عربلو از شهرستان ابهر در رده سنی بزرگسالان در بخش نقاشی رتبه دوم را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: حسین صفدری نیز از شهرستان خدابنده در بخش فیلم کوتاه برگزیده این بخش از جشنواره شد.

جمشیدی افزود: پویش چلچراغ و جشنواره رفیق خوشبخت ما جشنواره‌ای که مزین به نام سردار شهیدمان، سردار صلح امنیت و سردار دل ها رقم خورده بود پرمخاطب ترین و دارای بالاترین میزان مشارکت در برنامه‌های جشنواره‌ای تاریخ سازمان جوانان هلال احمر بود.
جوایز این برگزیدگان با حضور رئیس مجلس و زینب سلیمانی دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، رییس جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران و سایر مسئولان کشوری طی مراسمی ویژه در باغ موزه دفاع مقدس اهدا شد.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ثبت شکایات و پیشنهادات بهزیستی در سامانه ۱۴۸۲

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: سامانه دیده بان به آدرس didehban.behzisti.ir یکی از خدمات دولت الکترونیک برای ثبت شکایت، انتقاد با کد پیگیری است که بر اساس دقت، سرعت و صحت کار می‌کند و در هر مرحله‌ای از زمان که فرد شکایت یا پیشنهادی دارد می‌تواند از این خط تماس گیرد و آن را به ثبت برساند و با کد پیگیری که داده می‌شود آن را پیگیری کند.

منتشر شده

در

توسط

ثبت شکایات و پیشنهادات بهزیستی در سامانه ۱۴۸۲

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،محمد محمدی اظهار کرد: این  سامانه امکان تماس ۲۴ ساعته با شماره ۱۴۸۲ را  فراهم نموده به نحوی که حتی پس از پایان یافتن ساعت فعالیت کاربران مرکز، از طریق صندوق صوتی نسبت  به ثبت شکایات اقدام می نماید و پاسخگویی به تماس های انجام گرفته بصورت متمرکز و در سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی انجام می پذیرد همچنین بازخورد رسیدگی به درخواست ها، شکایت ها، پیشنهادات  و انتقادات ارسالی در اسرع وقت به شخص داده خواهد.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های سامانه ملی دیده بان این است که تحلیل داده های آن به شکل داشبورد مدیریتی عمل می کند و مدیران با بررسی اطلاعات می توانند به طور مثال بفهمند بیشترین مشکلات در سالی که گذشت، چه بوده است.

وی افزود: : بهزیستی با ۱۳ خدمت الکترونیک در قالب سامانه های میز خدمت الکترونیک، سامانه فرزندخواندگی، سامانه قوانین و مفررات سازمان بهزیستی، سامانه ارمغان، سامانه مشاوره مجازی، سامانه تصمیم، سامانه جلب مشارکت های مردمی، سامانه صدور مجوز مراکز، سامانه خود ارزیابی روانشناختی در بحران کرونا، سامانه غربالگری طیف اتیسم، اطلاعات مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی)، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دیده بان به آحاد جامعه ارائه خدمات می نماید.

مدیر کل بهزیستی گفت: در دولت الکترونیک استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم می باشد و نیاز به مراجعه حضوری برای کارها و خدمات دولتی وجود نداشته و البته این خدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارایه می شود.

محمدی به سامانه شفافیت بهزیستی به آدرس shafaf.behzisti.ir به عنوان سقف شیشه ای بهزیستی اشاره کرد و گفت: وجود سامانه های الکترونیکی نقش برجسته ای در چرخه فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی شفاف دارد و دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف سازی از مراحل مهم ارائه خدمت در این سامانه است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در بستر دولت الکترونیک بیان کرد: از نکات مورد توجه مراکز خدمات بهزیستی (+زندگی) استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه های هدف است که بخش اعظم خدمات پیش بینی شده در بستر الکترونیک با امکان رصد، نظارت، پایش دقیق، انظباط و تسریع خدمات را مهیا می سازد.

محمدی اضافه کرد: در این مراکز پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت  الکترونیکی برای کلیه  مددجویان مستمری بگیر بهزیستی استان زنجان ثبت گردیده و این روند موجب تسریع در ارائه  خدمات، شفاف سازی فرایندها و تصمیمات، حذف کاغذ و حذف بروکراسی می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه در جامعه کنونی کنترل و نظارت بر دستگاه های گسترده با روش ها و ابزار سنتی گذشته به خوبی میسر نمی شود، استفاده از امکانات و تکنولوژی روز که بتواند فاصله بین دستگاه ها و مردم را از میان بردارد، ضروری است و در این راستا سازمان بهزیستی در همه زمینه ها پیشرو است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد:، کاهش هزینه های دولت، صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش آلودگی هوا بدلیل کاهش ترافیک و عدم حضور فیزیکی، افزایش سطح آگاهی مردم و ارائه خدمات پرسرعت به جامعه هدف، افزایش اشتغال بدلیل ارائه خدمات دولتی توسط بخش خصوصی، از مزایای فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری است  که باید نسبت به تولید اطلاعات و شواهد دقت شود و کارها روان سازی شود تا از گسترش تکنولوژی و تجهیز کردن اطلاعات و ارتباطات جهت خدمات مطلوب استفاده کنیم.

ادامه مطلب

اجتماعی

بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش در سال 99 کسب کرده است.

منتشر شده

در

توسط

بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در اولین جلسه ستاد صبر استان زنجان که با حضور اعضای این ستاد در سالن کنفرانس دادگستری کل استان زنجان با حضور مقامات استانی برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای این جلسه گفت: اصلاح ذات البین از فضائل اخلاقی است. وقتی بین دو نفر سازش ایجاد میشود این کار از یکسال نماز و روزه افضل و برتر است.

وی افزود: ستاد صبر بطور اختصار از 3 کلمه صلح، بخشایش و رضایت تشکیل شده است که به منظور ارتقاء فرهنگ صلح و سازش تشکیل شده است. ماهیت ستاد صبر در واقع ساماندهی و ارتقاء فرهنگ سازش در جامعه است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: ستاد صبر متشکل از افرادی همچون ائمه جمعه، اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و مسولان ادارات و سازمانها و همه افرادی که هدف آنها صلح و سازش است می باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه همه برای ایجاد صلح و سازش وظیفه داریم گفت: باید فرهنگ صلح و سازش را ارتقاء بخشیم. گاهی کوتاهی برخی از مسولان یک اتفاقات ناخوشایندی برای مردم بوجود می آورد که نمونه آنرا در استان خوزستان دیدیم که این امر مورد اعتراض مقام معظم رهبری هم واقع شد که ایشان فرمودند اگر مسولان به وظیفه خود عمل می کردند این اتفاقات رخ نمی داد.

رئیس ستاد صبر استان بر استفاده از ظرفیت همه ارگانها و سازمانها برای گسترش فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد و افزود: ستاد صبر باید تفاهم نامه ای با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه منعقد کند که این موضوع در دستور کار ائمه جمعه قرار گیرد تا از ظرفیت آن برای گسترس فرهنگ صلح و سازش استفاده کنیم و بایستی ارتقاء فرهنگ سازش را در موضوع خطبه ها قرار دهیم.همچنین در ارتقاء فرهنگ صلح و سازش از ظرفیت رسانه ملی به خصوص صدا و سیما که آمادگی در این زمینه وجود دارد و از ظرفیت های حلقه های صالحین و بسیج حقوقدانان بهره مند گردد.

وی گفت: بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش در سال 99 کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: باید فرهنگ گذشت را گسترش دهیم که این امر هم خیر دنیا و هم خیر آخرت را بدنبال خواهد داشت. وقتی در امری گذشت می شود یک احساس آرامش درونی در فرد ایجاد می شود که ان شالله بتوانیم با همت همه شما عزیزان و همه مردم به این مهم دست یابیم.

در ادامه رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: بهترین راه برای اینکه اختلافات را مدیریت کنیم و وارده پرونده به دادگستری را کم کنیم بایستی به سمت صلح و سازش برویم و این فرهنگ را ارتقاء بخشیم.

وی افزود: ما در ایجا دور هم جمع شدیم تا با هدف تشکیل گروههای جهادی و با تلاش و اقدامات انقلابی و جهادی ، پرونده ها را به سمت صلح و سازش سوق دهیم.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان اظهار کرد: مردم استان زنجان مردم صلح دوستی هستند. شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش رتبه های برتر کشوری را دارد که این نشان از اهمیت صلح و سازش نزد مردم زنجان است.

احمدی گفت:امروز 30 گروه که متشکل از 80 نفر تحت عنوان هیات صلح و سازش در سطح استان راه اندازی می شود که ان شالله به کمک همدیگر اکثر پرونده های تشکیل شده را به سازش ختم نماییم.

ادامه مطلب

اجتماعی

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه سیلاب بیش از 5 میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر در شهرستان ایجرود خسارت وارد کرده است گفت: عملیات بازسازی این تاسیسات از لحظات اولیه صبح امروز آغاز شده است.

منتشر شده

در

توسط

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،علیرضا جزءقاسمی اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب، عوامل شرکت آب و فاضلاب بلافاصله در محل حادثه حاضر و پس از بررسی شرایط، دستورات لازم جهت بازسازی تاسیسات خسارت دیده صادر شده و همکاران مشغول به انجام عملیات می باشند.

وی افزود: بر اساس بر آرودهای اولیه دفتر مدیرت بحران شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، سیلاب به تاسیسات تامین آب روستای گلابر شامل چاه آب، حصارکشی، اتاقک سر چاه، الکتروپمپ و تابلو برق موجود، خط انتقال برق و جاده دسترسی در این قسمت ها خسارت وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: بازسازی این تاسیسات توسط اکیپ های امدادی شرکت آب و فاضلاب آغاز شده و پیش بینی می شود تا امشب، آب شرب پایدار این روستا تامین شود.

وی بیان داشت: هم اکنون دو دستگاه تانکر آبرسانی سیار در روستای گلابر مشغول آبرسانی به اهالی بوده و هیچگونه کمبود آب آشامیدنی در این روستا وجود ندارد.

این مسئول با تاکید بر تلاش جهادی کارکنان شرکت آب و فاضلاب برای رفع خسارت و بازسازی تاسیسات در کوتاه ترین زمان ممکن گفت: عملیات پاکسازی، شستشو و لایروبی چاه تامین آب گلابر در دست انجام می باشد.

ادامه مطلب

برترین ها