با ما همراه باشید

اجتماعی

با اجرای طرح برق امید مشترکین خانگی کم مصرف در زنجان شامل پاداش شدند

بدنیال اجرای طرح ملی برق امید که با هدف تخفیف 100درصدی قبض برق مشترکان خانگی کم مصرف از آبان ماه سال گذشته آغاز شده است ، تعداد 73هزارو 722مشترک برق استان زنجان مشمول پاداش برق رایگان شدند.

منتشر شده

در

با اجرای طرح برق امید مشترکین خانگی کم مصرف در زنجان شامل پاداش شدند

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان، معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق ونیز تغییر نگرش مصرف کنندگان « بخش خانگی » به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده ، طرح ملی برق امید با تصویب هیات وزیران از سال گذشته آغاز شد و استان زنجان همگام با سراسر کشور در اجرای دقیق این طرح گام های موثری برداشت.

عبدالله نثار با بیان اینکه در این طرح مشترکان به سه دسته مشترکان کم مصرف،خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند تصریح کرد: برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیائی، الگوی مصرف برق تعیین شده است و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا 100درصد تعرفه برق بهره مند شده اند.

وی مشارکت هم استانی های زنجانی را در مدت اجرایی شدن این طرح را خوب ارزیابی کرد و گفت: از مجموع 370هزار مشترک خانگی خوشبختانه بخش عمده ای در گروه های مشترکان کم مصرف و خوش مصرف قرار دارند و تنها 8 درصد از مشترکان در گروه پرمصرف ها هستند و البته مصرف انرژی برق این گروه بیش از دوبرابر سایر مشترکان است .

این مقام مسئول به نتایج عملیاتی شدن طرح برق امید در استان زنجان اشاره کرد و گفت: می توان به تخصیص پاداش 7میلیاردو766میلیون ریالی به 73هزارو722مشترک برق کم مصرف اشاره کرد که به نوبه خود تاثیر بسزایی در حذف هزینه انرژی برق از سبد خانوار این تعداد از مشترکان و همچنین صرفه جویی قابل توجه مصرف انرژی برق در بخش خانگی دارد.

معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ضمن درخواست از همه مشترکان برق به رعایت الگوی صحیح مصرف انرژی برق ، مشارکت حداکثری مردم شهرستان ماهنشان با 21درصد مشارکت را در طرح برق امید ستودنی خواند و تصریح کرد: مردم عزیز با کاهش مصرف برق خود در فصل تابستان به 300کیلووات ساعت در ماه و در فصول دیگر به 200کیلووات ساعت ضمن بهره مندی از تخفیف 100درصدی درقبوض برق خود نقش بسزایی در حفظ منابع وذخایر ملی خواهند داشت.

گفتنی است شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان درحال حاضر با داشتن 14هزارو460کیلومتر شبکه های توزیع برق ، 10هزارو424دستگاه پست توزیع برق با ظرفیت 1591مگاولت آمپر به 472هزار مشترک برق در سرتاسر استان خدمت رسانی می کند و خوشبختانه ظرفیت های مولد استان موجب شده است تا از مجموع کل مصرف انرژی در استان 51درصد در بخش صنعتی ، 20 درصد در بخش کشاورزی مصرف شده و شاخص انرژی خوبیست که بیش از 70 در صد انرژی در بخش های مولد به بخش های تولید ، اشتغال و توسعه اقتصادی کمک می کند.

شایان ذکر است جهت مشاهده وضعیت قرارگیری هر مشترک در گروه بندی های طرح برق امید، مردم فهیم استان می توانند با نصب اپلیکیشن موبایلی “برق من” از طریق کافه بازار ،گوکل پلی ، وب سایت این شرکت به آدرس WWW.ZEDC.ir و همچنین سایت برق امید WWW.Bargh-Omid.ir ضمن دریافت خدمات غیرحضوری صنعت برق ، اطلاعات مفید و کاملی کسب نمایند.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ثبت شکایات و پیشنهادات بهزیستی در سامانه ۱۴۸۲

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: سامانه دیده بان به آدرس didehban.behzisti.ir یکی از خدمات دولت الکترونیک برای ثبت شکایت، انتقاد با کد پیگیری است که بر اساس دقت، سرعت و صحت کار می‌کند و در هر مرحله‌ای از زمان که فرد شکایت یا پیشنهادی دارد می‌تواند از این خط تماس گیرد و آن را به ثبت برساند و با کد پیگیری که داده می‌شود آن را پیگیری کند.

منتشر شده

در

توسط

ثبت شکایات و پیشنهادات بهزیستی در سامانه ۱۴۸۲

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،محمد محمدی اظهار کرد: این  سامانه امکان تماس ۲۴ ساعته با شماره ۱۴۸۲ را  فراهم نموده به نحوی که حتی پس از پایان یافتن ساعت فعالیت کاربران مرکز، از طریق صندوق صوتی نسبت  به ثبت شکایات اقدام می نماید و پاسخگویی به تماس های انجام گرفته بصورت متمرکز و در سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی انجام می پذیرد همچنین بازخورد رسیدگی به درخواست ها، شکایت ها، پیشنهادات  و انتقادات ارسالی در اسرع وقت به شخص داده خواهد.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های سامانه ملی دیده بان این است که تحلیل داده های آن به شکل داشبورد مدیریتی عمل می کند و مدیران با بررسی اطلاعات می توانند به طور مثال بفهمند بیشترین مشکلات در سالی که گذشت، چه بوده است.

وی افزود: : بهزیستی با ۱۳ خدمت الکترونیک در قالب سامانه های میز خدمت الکترونیک، سامانه فرزندخواندگی، سامانه قوانین و مفررات سازمان بهزیستی، سامانه ارمغان، سامانه مشاوره مجازی، سامانه تصمیم، سامانه جلب مشارکت های مردمی، سامانه صدور مجوز مراکز، سامانه خود ارزیابی روانشناختی در بحران کرونا، سامانه غربالگری طیف اتیسم، اطلاعات مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی)، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دیده بان به آحاد جامعه ارائه خدمات می نماید.

مدیر کل بهزیستی گفت: در دولت الکترونیک استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم می باشد و نیاز به مراجعه حضوری برای کارها و خدمات دولتی وجود نداشته و البته این خدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارایه می شود.

محمدی به سامانه شفافیت بهزیستی به آدرس shafaf.behzisti.ir به عنوان سقف شیشه ای بهزیستی اشاره کرد و گفت: وجود سامانه های الکترونیکی نقش برجسته ای در چرخه فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی شفاف دارد و دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف سازی از مراحل مهم ارائه خدمت در این سامانه است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در بستر دولت الکترونیک بیان کرد: از نکات مورد توجه مراکز خدمات بهزیستی (+زندگی) استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه های هدف است که بخش اعظم خدمات پیش بینی شده در بستر الکترونیک با امکان رصد، نظارت، پایش دقیق، انظباط و تسریع خدمات را مهیا می سازد.

محمدی اضافه کرد: در این مراکز پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت  الکترونیکی برای کلیه  مددجویان مستمری بگیر بهزیستی استان زنجان ثبت گردیده و این روند موجب تسریع در ارائه  خدمات، شفاف سازی فرایندها و تصمیمات، حذف کاغذ و حذف بروکراسی می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه در جامعه کنونی کنترل و نظارت بر دستگاه های گسترده با روش ها و ابزار سنتی گذشته به خوبی میسر نمی شود، استفاده از امکانات و تکنولوژی روز که بتواند فاصله بین دستگاه ها و مردم را از میان بردارد، ضروری است و در این راستا سازمان بهزیستی در همه زمینه ها پیشرو است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد:، کاهش هزینه های دولت، صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش آلودگی هوا بدلیل کاهش ترافیک و عدم حضور فیزیکی، افزایش سطح آگاهی مردم و ارائه خدمات پرسرعت به جامعه هدف، افزایش اشتغال بدلیل ارائه خدمات دولتی توسط بخش خصوصی، از مزایای فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری است  که باید نسبت به تولید اطلاعات و شواهد دقت شود و کارها روان سازی شود تا از گسترش تکنولوژی و تجهیز کردن اطلاعات و ارتباطات جهت خدمات مطلوب استفاده کنیم.

ادامه مطلب

اجتماعی

بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش در سال 99 کسب کرده است.

منتشر شده

در

توسط

بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در اولین جلسه ستاد صبر استان زنجان که با حضور اعضای این ستاد در سالن کنفرانس دادگستری کل استان زنجان با حضور مقامات استانی برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای این جلسه گفت: اصلاح ذات البین از فضائل اخلاقی است. وقتی بین دو نفر سازش ایجاد میشود این کار از یکسال نماز و روزه افضل و برتر است.

وی افزود: ستاد صبر بطور اختصار از 3 کلمه صلح، بخشایش و رضایت تشکیل شده است که به منظور ارتقاء فرهنگ صلح و سازش تشکیل شده است. ماهیت ستاد صبر در واقع ساماندهی و ارتقاء فرهنگ سازش در جامعه است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: ستاد صبر متشکل از افرادی همچون ائمه جمعه، اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و مسولان ادارات و سازمانها و همه افرادی که هدف آنها صلح و سازش است می باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه همه برای ایجاد صلح و سازش وظیفه داریم گفت: باید فرهنگ صلح و سازش را ارتقاء بخشیم. گاهی کوتاهی برخی از مسولان یک اتفاقات ناخوشایندی برای مردم بوجود می آورد که نمونه آنرا در استان خوزستان دیدیم که این امر مورد اعتراض مقام معظم رهبری هم واقع شد که ایشان فرمودند اگر مسولان به وظیفه خود عمل می کردند این اتفاقات رخ نمی داد.

رئیس ستاد صبر استان بر استفاده از ظرفیت همه ارگانها و سازمانها برای گسترش فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد و افزود: ستاد صبر باید تفاهم نامه ای با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه منعقد کند که این موضوع در دستور کار ائمه جمعه قرار گیرد تا از ظرفیت آن برای گسترس فرهنگ صلح و سازش استفاده کنیم و بایستی ارتقاء فرهنگ سازش را در موضوع خطبه ها قرار دهیم.همچنین در ارتقاء فرهنگ صلح و سازش از ظرفیت رسانه ملی به خصوص صدا و سیما که آمادگی در این زمینه وجود دارد و از ظرفیت های حلقه های صالحین و بسیج حقوقدانان بهره مند گردد.

وی گفت: بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش در سال 99 کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: باید فرهنگ گذشت را گسترش دهیم که این امر هم خیر دنیا و هم خیر آخرت را بدنبال خواهد داشت. وقتی در امری گذشت می شود یک احساس آرامش درونی در فرد ایجاد می شود که ان شالله بتوانیم با همت همه شما عزیزان و همه مردم به این مهم دست یابیم.

در ادامه رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: بهترین راه برای اینکه اختلافات را مدیریت کنیم و وارده پرونده به دادگستری را کم کنیم بایستی به سمت صلح و سازش برویم و این فرهنگ را ارتقاء بخشیم.

وی افزود: ما در ایجا دور هم جمع شدیم تا با هدف تشکیل گروههای جهادی و با تلاش و اقدامات انقلابی و جهادی ، پرونده ها را به سمت صلح و سازش سوق دهیم.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان اظهار کرد: مردم استان زنجان مردم صلح دوستی هستند. شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش رتبه های برتر کشوری را دارد که این نشان از اهمیت صلح و سازش نزد مردم زنجان است.

احمدی گفت:امروز 30 گروه که متشکل از 80 نفر تحت عنوان هیات صلح و سازش در سطح استان راه اندازی می شود که ان شالله به کمک همدیگر اکثر پرونده های تشکیل شده را به سازش ختم نماییم.

ادامه مطلب

اجتماعی

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه سیلاب بیش از 5 میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر در شهرستان ایجرود خسارت وارد کرده است گفت: عملیات بازسازی این تاسیسات از لحظات اولیه صبح امروز آغاز شده است.

منتشر شده

در

توسط

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،علیرضا جزءقاسمی اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب، عوامل شرکت آب و فاضلاب بلافاصله در محل حادثه حاضر و پس از بررسی شرایط، دستورات لازم جهت بازسازی تاسیسات خسارت دیده صادر شده و همکاران مشغول به انجام عملیات می باشند.

وی افزود: بر اساس بر آرودهای اولیه دفتر مدیرت بحران شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، سیلاب به تاسیسات تامین آب روستای گلابر شامل چاه آب، حصارکشی، اتاقک سر چاه، الکتروپمپ و تابلو برق موجود، خط انتقال برق و جاده دسترسی در این قسمت ها خسارت وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: بازسازی این تاسیسات توسط اکیپ های امدادی شرکت آب و فاضلاب آغاز شده و پیش بینی می شود تا امشب، آب شرب پایدار این روستا تامین شود.

وی بیان داشت: هم اکنون دو دستگاه تانکر آبرسانی سیار در روستای گلابر مشغول آبرسانی به اهالی بوده و هیچگونه کمبود آب آشامیدنی در این روستا وجود ندارد.

این مسئول با تاکید بر تلاش جهادی کارکنان شرکت آب و فاضلاب برای رفع خسارت و بازسازی تاسیسات در کوتاه ترین زمان ممکن گفت: عملیات پاکسازی، شستشو و لایروبی چاه تامین آب گلابر در دست انجام می باشد.

ادامه مطلب

برترین ها