با ما همراه باشید

فناوری اطلاعات

چرا تلگرام بیشتر از همیشه به تبلیغات نیاز دارد؟

تلگرام بر مرتفع‌ترین امواج سوار است و طی سال اخیر ده‌ها میلیون کاربر جدید را به سرویس‌های خود جذب کرده است. اکنون اما هزینه‌ها دارند سر به فلک می‌کشند.

منتشر شده

در

چرا تلگرام بیشتر از همیشه به تبلیغات نیاز دارد؟

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،این پلتفرم شبکه اجتماعی و سرویس پیام‌رسان تا پایان ماه آپریل سال جاری میلادی، بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار به سازمان‌ها و شرکت‌های حامی خود بدهکار خواهد بود، این را افرادی می‌گویند که از برنامه‌های تلگرام باخبرند و نشریه وال استریت ژورنال هم مستندات مربوط به وام‌های شرکت را مشاهده کرده‌اند. در عین حال، Telegram Group Inc باید به خاطر رشد سریع‌اش، از پس هزینه‌های در حال افزایش تجهیزات و پهنای باند هم برآید. همه این‌ها در حالی که برای چندین سال متوالی، تلگرام بدون هیچ‌گونه تلاش برای کسب درآمد مشغول به کار بوده است.

تلگرام یکی از معدود بازیکنانی است که دارد فیسبوک را به چالش می‌کشد و با حدودا ۵۵۰ میلیون کاربر در برهه کنونی،‌ انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دست پیدا کند. اما ابتدا پاول دورف، مهاجر روسی و دبی‌نشین ساکن تلگرام، باید راهی برای استفاده از گشتاور کنونی اپلیکیشن و تبدیل کردن تلگرام به تجارتی خویش‌پرور بیابد.

دورف اواخر سال گذشته میلادی در کانال عمومی خودش در تلگرام نوشت: «پروژه‌ای در ابعاد کار ما برای ادامه حیات خود سالانه حداقل به چند میلیون دلار نیاز دارد. حین دستیابی به این درآمد، ما مستقل و پایبند به ارزش‌هایمان باقی خواهیم بود و تعریفی تازه برای اینکه یک کمپانی تکنولوژی باید چطور کار کند ارائه خواهیم کرد».

 

برای پرداخت قبض‌ها، آقای دورف از سرمایه‌گذاران خواستار ۱ الی ۱.۵ میلیون دلار پول برای پرداخت بدهی‌های کمپانی شده و وعده تنزیل جریان نقدی را در صورت سهامی عام شدن کمپانی به آن‌ها داده است. او ضمنا در کانال‌های عمومی تلگرام از برنامه‌هایش برای آغاز به فروش تبلیغات پرده برداشته و می‌گوید خیلی زود شاهد پیاده‌سازی این ویژگی خواهیم بود. و از طرف دیگر، کاربران عادی و تجاری هم در ازای پرداخت هزینه‌های مشخص، به سرویس‌هایی پریمیوم دسترسی خواهند یافت.

تا به این لحظه، تمام سخنگویان تلگرام از صحبت راجع به مشکلات فعلی شرکت و همینطور میزان بدهی‌هایش سر باز زده‌اند. اما همین سخنگویان می‌گویند که هزینه تجهیزات و پهنای باند تلگرام در حال افزایش است، زیرا این اپلیکیشن به صورت مداوم رشد ۴۰ درصدی و سالانه‌ی شمار کاربران را تجربه کرده.

اگر با این اپلیکیشن آشنایی ندارید (که بسیار بعید است)، تلگرام علاوه‌بر قابلیت‌های رایج اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، از کانال‌های عمومی که ترکیبی از فیدهای توییتر و چت روم‌ها هستند پشتیبانی می‌کنند و تمام مکالمات نیز رمزنگاری شده و امن باقی می‌مانند.

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان از نظر محبوبیت اکنون در موفق‌ترین زمان خود هستند، اما مدل تجاری پشت آن‌ها کماکان بی‌ثبات باقی مانده است. واتس اپ هنوز درآمد چندان معناداری روانه جیب فیسبوک نمی‌کند. سیگنال هم متعلق به یک بنیاد غیر سودده است و عمده فعالیت‌های خود را با اتکا بر پول‌های اهدایی پیش می‌برد. استارتاپ چت صوتی دیسکورد هم پارسال با فروش اشتراک پریمیوم به کاربران خود ۱۳۰ میلیون دلار درآمدزایی کرد، اما هنوز سودده به حساب نمی‌آید.

 

تلگرام باید تبلیغ‌دهندگان را قانع کند که گستره وسیعی از مخاطبان را در اختیار دارد، و این موضوع با توجه به ورود گروه‌های راست افراطی و همینطور برتری‌گرایان سفیدپوست به تلگرام بعد از منع فعالیت در پلتفرم‌های دیگر، می‌تواند چالشی بزرگ برای کمپانی باشد. آقای دورف ضمنا باید اپل، آلفابت و گوگل -که اپ استورهایشان بیشترین میزان توزیع تلگرام را کنترل می‌کنند- را قانع کند که این اپلیکیشن قادر به مقابله با تهدیداتی نظیر خشونت‌طلبی و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های غیر قانونی مانند فروش اسلحه و مواد مخدر خواهد بود.

سخنگوی تلگرام گفته است که استراتژی تبلیغات کمپانی احتمالا در ابتدا روی آسیا، اروپای شرقی و خاورمیانه متمرکز باشد. او اضافه کرده که تلگرام همکاری بسیار نزدیکی با اپل و گوگل بر سر مدیریت محتوا دارد.

آقای دورف تلگرام را اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی، همراه با برادر خود -نیکولای- تاسیس کرد؛ تنها چند ماه پیش از اینکه از VK، پلتفرم شبکه اجتماعی روسی که آن را نیز تاسیس کرده بود، بیرون رانده شود. آقای دورف ایده‌های خود برای تلگرام -که هزینه‌هایش با مبالغ به دست آمده از فروش VK تامین می‌شد- را نه به عنوان یک کسب‌وکار تازه، بلکه به عنوان راهی تازه برای ارسال پیام از سوی مردم، بدون نظارت و سانسور دولتی طرح می‌کرد.

برای مدتی نسبتا طولانی، آقای دورف و چند دوجین کارمندش هیچ مقر ثابتی نداشتند و به اقصی نقاط جهان سفر می‌کردند و مقرهایی موقتی در شهرهای مختلف به راه می‌انداختند. این کمپانی اکنون مقر عملیات‌های خود را در دبی بنا کرده اما به گفته دورف، سرورهای تلگرام در همین ساختمان نگهداری نمی‌شوند.

آقای دورف از روزهای کار روی VK، رفاقتی نزدیک با جرد لتو، بازیگر هالیوودی و سرمایه‌گذار تکنولوژی، داشته و درست مانند او، لایف‌استایلی سالم و عاری از گوشت و الکل را در پیش گرفته است. جرد لتو آقای دورف را بهره‌مند از «فاکتور مجهولی که به ندرت در موسسین یافت می‌شود» توصیف می‌کند. وقتی از او پرسیدند که آیا روی تلگرام سرمایه‌گذاری کرده یا در صورت عرضه عمومی سهام آن به سرمایه‌گذاری روی این اپلیکیشن می‌پردازد یا خیر، لتو پاسخ داد: «قانون اول باشگاه مشت‌زنی چیست؟»

 

آقای دورف به استفاده گسترده از اپلیکیشن خود در ایران، روسیه و دیگر کشورهای جهان افتخار می‌کند و می‌گوید: «تلگرام هیچوقت در برابر فشار مقاماتی که می‌خواهند به سانسور سیاسی بپردازیم سر خم نکرده است». این قواعد به صورت خاص زمانی به بوته آزمایش گذاشته شدند که داعش حملات سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به کشورهای اروپایی را کلید زد و شبه‌نظامیان این گروه از تلگرام به عنوان ابزار پروپاگاندا برای جذب نیرو و برقراری ارتباط با مهاجمین بالقوه استفاده می‌کردند. آقای دورف در ابتدا با دفاع از رمزنگاری اطلاعات در چت‌های خصوصی سرویس خود به موضوع پاسخ داد.

سپس این کمپانی شروع به حذف پروپاگانداهای تروریستی از کانال‌های عمومی علامت‌گذاری شده کرد. سخنگوی تلگرام گفت که کمپانی حالا «یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند» را برای کانال‌های عمومی به کار بسته که هم شامل سیستم‌های پایش محتوای خودکار و هم بررسی‌های دستی می‌شود.

اواخر سال ۲۰۱۷، تلگرام خواستار سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال تازه شد. این کمپانی در نهایت توانست دسترسی زودهنگام به این واحد پولی تازه -که تحت عنوان «گرم» شناخته می‌شود- را به ۲۰۰ سرمایه‌گذار بفروشد و از این کار ۱.۷ میلیارد دلار پول به دست آورد. برخی سرمایه‌گذاران اعلام کردند صرفا به این خاطر به خرید گرم پرداخته‌اند که را بهترین جایگزین ممکن برای «حقوق صاحبان سهام» که دورف حاضر به فروش آن‌ها نبود می‌دانستند.

اواخر سال ۲۰۱۸، کمیسیون اوراق بهادار و مبادلات آمریکا از تلگرام شکایت کرد و این بحث را پیش کشید که کمپانی به شکلی غیر قانونی مشغول فروش اوراق بهادار بوده. البته که تلگرام این اتهام را تکذیب کرد. در جریان این پرونده فضایی، کمیسیون مورد اشاره گفت که تلگرام هزینه بیش از ۹۰ درصد از فعایت‌های خود را با استفاده از پول نقد سرمایه‌گذاران تامین کرده است.

تلگرام در نهایت طی ماه ژوئن ۲۰۲۰ حاضر به پرداخت غرامت ۱۸.۵ میلیون دلاری به خاطر این پرونده شد. تمام پول‌های باقی مانده نیز به سرمایه‌گذاران بازگردانده شدند که به گفته سخنگوی کمپانی، ۷۲ درصد از تمام پول دریافتی از آن‌ها بود.

 

برخی از آن‌هایی که به سرمایه‌گذاری روی تلگرام پرداخته بودند گفتند که احساس می‌کنند پول‌هایشان سوخت شده. اما آقای دورف به سرمایه‌گذاران غیر آمریکایی این امکان را داد که پول استردادی خود را تبدیل به وام‌های یک‌ساله کنند که با فاکتور کردن سود، منجر به بازپرداخت ۱۱۰ درصد از سرمایه‌گذاری ابتدایی در روز ۳۰ آپریل ۲۰۲۱ می‌شد. بنابر مستنداتی که به دست وال استریت ژورنال رسیده، این وام‌های اکنون حدودا ۷۰۰ میلیون دلار ارزش دارند.

سخنگوی تلگرام گفت که از ضرر وارد شده به برخی از سرمایه‌گذاران متاسف است، اما این را نیز افرود که ریسک‌های مربوط به رگولاتوری‌ها به سرمایه‌گذاران اعلام شده بود. برای بازپرداخت پول، تلگرام مشغول فروش اوراق قرضه ۵ ساله‌ای است که سالانه حدودا ۷ یا ۸ درصد سود به همراه می‌آورند و یک امتیاز دیگر برای خریداران اوراق قرضه این خواهد بود که بعد از عمومی شدن تلگرام، می‌توانند با تخفیفی ۱۰ درصدی به خرید سهام بپردازند.

اینکه آقای دورف کمپانی خود را عمومی خواهد کرد یا خیر هنوز مشخص نیست. برخی سرمایه‌گذاران پیشتر گفته‌اند که تردید دارند موسس این اپلیکیشن حاضر به کاهش کنترل خود بر تلگرام باشد. در یک پیام تلگرامی، آقای دورف به وال استریت ژورنال گفت که عرضه عمومی سهام را به دریافت سرمایه از کمپانی‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ترجیح می‌دهد. او گفت: «عمومی شدن راهی آزاد و دموکراتیک برای افزایش سرمایه است و سازگاری بیشتری با ارزش‌های ما دارد».

 

به جای فروش تبلیغ به صورت مستقیم، تلگرام گفته که به احتمال زیاد از مدل آژانس‌های تبلیغاتی پیروی خواهد کرد و با کمپانی‌های خارجی در مناطق مختلف قرارداد امضا می‌کند تا در ازای کمیسیونی مشخص، تبلیغات را مدیریت کنند. کمپانی‌های بزرگی که روی برند خود حساس هستند، احتمالا تمایل چندانی به حضور یافتن در پلتفرمی که به خاطر عدم همکاری با دولت‌ها به خود می‌بالد نداشته باشند. در چنین پلتفرم ضمنا احتمال یافتن سخنان نفرت‌پراکنانه و تئوری‌های توطئه نیز بیشتر است. این را برایان ویزر، مدیر دانش تجاری در کمپانی GroupM می‌گوید.

آقای ویزر می‌گوید حتی تبلیغ‌دهندگانی که به دنبال کلیک خوردن و فروش -به جای افزایش اعتبار- هستند نیز احتمالا با عدم تمایل تلگرام به جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به کاربران مشکل داشته باشند، زیرا بررسی عملکرد تبلیغاتی نیازمند انبوهی از اطلاعات قابل تحلیل است. او ادامه می‌دهد: «دانستن اینکه می‌توانید ظرف یک ماه به یک میلیارد ایمپرشن دست پیدا کنید کافی نخواهد بود. باید پروسه‌ای مشخص داشته باشید تا بتوانید به آن ایمپرشن‌ها واکنش نشان دهید».

آقای دورف اخیرا گفت که باور دارد استفاده از اطلاعات کاربران در تبلیغات هدفمند کاری غیر اخلاقی است. سخنگوی تلگرام هم گفت که تبلیغ‌دهندگان در عوض می‌توانند با انتخاب موضوعات مشخص یا حتی کانال‌های مشخص، به تبلیغات خود شکلی هدفمند بدهند. او در جایی دیگر گفت: «تلگرام می‌خواهد نشان دهد که تبلیغات دقیق و محتوا محور نه‌تنها جایگزینی برای تبلیغات هدفمند است، بلکه به همان اندازه بهینه خواهد بود».

منبع :دیجیاتو

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فناوری اطلاعات

شبکه اجتماعی ترامپ از راه نرسیده هک شد

تکنولوژی
موبایل
خودرو
کار و کسب
چگونه‌ها
علمی
بررسی‌ها
دیروز
تبلیغات

ورود

Your browser does not support the video tag
ایرانسل
شبکه اجتماعی ترامپ از راه نرسیده هک شد

اخبار تکنولوژی

شبکه اجتماعی ترامپ از راه نرسیده هک شد
Array
جواد تاجی
۷ ساعت پیش

نسخه بتای شبکه اجتماعی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از ماه آینده رسما در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. اما ظاهرا پلتفرم تازه نفسی که هنوز کار خود را به صورت عمومی آغاز نکرده،‌ در همین قدم‌های اول با حمله هکری روبرو شد و اکانت‌های جعلی بسیاری برای ترامپ و اطرافیانش در شبکه اجتماعی وی با نام «Truth Social» ایجاد شد.

منتشر شده

در

توسط

شبکه اجتماعی ترامپ از راه نرسیده هک شد

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،در زمانی حدود کمتر از دو ساعت هکرها ظاهرا توانسته‌اند به پلتفرم این شبکه اجتماعی نفوذ کرده و حساب‌های جعلی در آن ایجاد کنند. ظاهرا لینک ثبت‌نامی در وب‌سایت پلتفرم ایجاد شده که کاربران را به دامنه tmediatech.io منتقل می‌کرده است. از طریق همین دامنه که هم اکنون حذف شده، تعداد زیادی اکانت شده و هکرها به این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کرده و برای ترامپ حساب‌های جعلی ساختند.

شبکه اجتماعی ترامپ

 

آن‌ها با استفاده از حساب جعلی donaldjtrump درباره مواردی از جمله محل اختفای «ملانیا ترامپ» بانوی اول سابق آمریکا صحبت کردند. هکرهای وابسته به گروه Anonymous در بیانیه خود اعلام کردند این تلاش به عنوان بخشی از مبارزه آنلاین آن‌ها علیه نفرت بوده است.

علاوه بر این در گزارش دیگری عنوان شده که شبکه اجتماعی ترامپ از کدهای مشتق شده‌ای استفاده می‌کند که به طور بالقوه می‌تواند منجر به تنظیم شکایت علیه این پلتفرم شود.

طبق این گزارش، به نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی شبیه به توییتر از نظر کدها نیز مشکلاتی دارد، زیرا شبکه اجتماعی Truth کدهای خود را به صورت مستقیم از شبکه اجتماعی منبع باز Mastodon برداشته است که می‌تواند عدم تمرکز بر حفظ حریم خصوصی کاربران را تایید کند.

شباهت کد این دو پلتفرم ابتدا توسط کاربران اولیه Truth مشاهده شده و یکی از کاربران توییتر تصویری از صفحه HTML پلتفرم ترامپ منتشر کرد که نشان‌دهنده واژه Mastodon در کد است.

هرچند استفاده از کدهای Mastodon به عنوان یک «پلتفرم متن باز» توسط سایر سازمان‌ها منطقی به نظر می‌رسد، اما ترامپ احتمالا یکی از شرایط آن را نقض کرده باشد. این پلتفرم تحت عنوان مجوز AGPLv3 ارائه می‌شود که باعث می‌شود کاربران کد کپی شده یا اصلاح شده خود را برای بازرسی عمومی در دسترس قرار دهند. با این وجود شبکه اجتماعی TRUTH ادعا دارد که تمام کدهای پلتفرم آن به صورت اختصاصی طراحی شده است.

ادامه مطلب

فناوری اطلاعات

ایرانسل به مناسبت 15 سالگی خود اینترنت رایگان هدیه می‌دهد

ایرانسل به مناسبت فرارسیدن ۲۹ مهرماه، پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه خود و به رسم قدردانی از مشترکان، بسته ۲ گیگابایتی اینترنت هدیه می‌دهد.

منتشر شده

در

توسط

ایرانسل به مناسبت 15 سالگی خود اینترنت رایگان هدیه می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،به نقل از روابط عمومی ایرانسل، از ۲۷ مهر تا ۳ آبان ۱۴۰۰، تمام مشترکان دائمی و اعتباری ایرانسل می‌توانند با شماره‌گیری #۵* یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من، یک بسته هدیه دو گیگابایتی اینترنت داخلی دریافت کنند. اعتبار این بسته تا پایان همان روز است و هر کاربر یک بار فرصت دریافت این هدیه را دارد.

در سال‌های پایانی دهه ۷۰ و ابتدای دهه ۸۰ هجری شمسی، میزان تقاضا برای خدمات تلفن‌همراه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد و کمبود زیرساخت‌های لازم باعث شد تا برای ثبت‌نام سیم‌کارت تلفن‌همراه، صف‌های طولانی تشکیل شود. متقاضیان خرید سیم‌کارت مجبور بودند تا علاوه بر انتظار طولانی، هزینه‌های زیادی را نیز برای دریافت سیم‌کارت پرداخت کنند. ورود ایرانسل به بازار تلفن همراه ایران در ۲۹ مهر ۱۳۸۵، باعث شد تا هزینه لازم برای تهیه یک عدد سیم‌کارت به چند هزار تومان کاهش یابد و سیم‌کارت و ارتباطات همراه به وسیله‌ای در دسترس همگان تبدیل شود و زیرساختی برای توسعه اقتصاد دیجیتال باشد.

از ۲G تا ۵G؛ «یک تغییر بزرگ» در زندگی و کسب‌وکار

مشکلات فراوان مردم برای دسترسی به سیم‌کارت و موانع موجود بر سر راه توسعه اقتصادی به دلیل عدم دسترسی عمومی به ارتباطات همراه، باعث شد تا در مهر سال ۱۳۸۲ با هدف اجرای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تحقق ماده ۱۲۴ این برنامه و با هدف توسعه ارتباطات از طریق خصوصی‌سازی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و همچنین با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت بخش خصوصی داخلی و ترویج رقابت، تضمین رقابت سالم، کاهش تصدی‌گری، نظارت بر تعرفه‌ها و کیفیت خدمات و حمایت از مصرف‌کنندگان، مقدمات برگزاری مزایده اپراتور دوم تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت برپا شود.

با برنده شدن کنسرسیوم «ام‌تی‌ان ایرانسل» در مزایده اپراتور دوم تلفن همراه کشور و تصویب قانون اجازه اجرای موافقتنامه پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار توسط مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل توانست در تاریخ ۶ آذر ۱۳۸۴، پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار (GSM) را در سطح ملی و برای پوشش جغرافیایی سراسر ایران، از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کند.

شرکت ایرانسل در بازه زمانی کوتاهی توانست مراحل راه‌اندازی و توسعه شبکه را طی کرده و در ۶ شهریور ۱۳۸۵، حدود ۹ ماه پس از دریافت مجوز، از شبکه خود به صورت آزمایشی بهره‌برداری کند. سرانجام، روز ۲۹ مهر ۱۳۸۵، شبکه تلفن‌همراه ایرانسل، به صورت رسمی در شهرهای تهران، مشهد و تبریز راه‌اندازی شد. ایرانسل توانست با استفاده از متخصصان مجرب داخلی و خارجی، شبکه خود را در بازه زمانی کوتاهی، با سرعتی چشمگیر در سراسر کشور توسعه دهد و با ارائه خدمات با کیفیت در سطح استانداردهای جهانی، از جمله ارائه نسل ۲.۷۵ تلفن همراه (EDGE) با ویژگی استفاده از اینترنت همراه برای نخستین بار در ایران، مشترکان زیادی را به خود جلب کند و سهم قابل توجهی از بازار تلفن‌همراه ایران را به دست آورد.

در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۸ نیز برای نخستین بار در ایران، اپراتور ایرانسل با دریافت پروانه ارائه اینترنت ثابت بی‌سیم (WiMAX) توانست خدمت «وایمکس» را به مشترکان خود ارائه کند. در شهریور ۱۳۹۴، با ارتقای پروانه وایمکس، ایرانسل موفق به دریافت پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت، بدون محدودیت در فناوری شد که به وسیله آن، محدودیت جغرافیایی و تکنولوژیک پروانه وایمکس رفع شد و ایرانسل، خدمت اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) را به مشترکان خود ارائه کرد.

پس از پایان دوران انحصار در ارائه خدمات پهن‌باند همراه، ایرانسل در تاریخ ۱۴ مرداد سال ۱۳۹۳ توانست مجوز آزمایشی ارتقای شبکه تلفن‌همراه خود به نسل سوم، چهارم و بالاتر را کسب کند و سرانجام به صورت رسمی در روز ۴ شهریور ۹۳ نسل سوم (۳G) ایرانسل راه‌اندازی شد. پس از گذشت مدت کوتاهی، در ۲۹ آبان ۹۳ و در مشهد مقدس، ایرانسل نخستین شبکه نسل چهارم تلفن‌همراه (۴G/LTE) ایران را ارائه داد و آن را با شتاب چشمگیری، در سراسر کشور عرضه کرد.

ایرانسل، در ادامه رویکرد خود مبنی بر ارائه جدیدترین فناوری‌های جهانی در ایران، از سال ۹۵، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرد و پس از آن که در ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، نخستین آزمایش شبکه کامل نسل پنج تلفن‌همراه در ایران را انجام داد، موفق شد تا در اول مرداد ۱۳۹۹، برای نخستین بار در ایران، خدمات ۵G را به صورت تجاری عرضه کند.

نخستین سایت تجاری نسل پنج ایران و ایرانسل، اول مرداد ۹۹ در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، توسط رئیس‌جمهوری و در حاشیه جلسه هیئت دولت، به صورت آنلاین افتتاح شد.

هفتم مرداد ۱۳۹۹، دومین سایت تجاری ۵G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل و در حضور خبرنگاران، توسط دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل رونمایی شد و ۲۱ آبان ماه نیز، سومین سایت تجاری نسل پنج ایران که نخستین سایت outdoor نسل پنج بود، با حضور مدیرعامل ایرانسل در دانشگاه تربیت‌مدرس به بهره‌برداری رسید.

چهارمین سایت تجاری نسل پنج ایران در بوستان آب و آتش تهران (پل طبیعت)، ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و مدیرعامل ایرانسل، در غرفه ایرانسل در نمایشگاه اینترنت اشیا، به صورت آنلاین افتتاح شد و خدمات آن در اختیار عموم مردم قرار گرفت‌.

پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل نیز، سوم اسفند ماه ۹۹، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و مدیرعامل ایرانسل، در محوطه باز شهرداری شیراز افتتاح شده و در اختیار مردم این شهر قرار گرفت.

ششمین سایت نسل پنج ایرانسل هم، سه‌شنبه ۱۹ اسفند ماه ۹۹، با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و مدیرعامل ایرانسل، در این جزیره افتتاح شد.

هفتمین سایت ۵G ایرانسل هم، چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، در محوطه باز دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور معاون استاندار خراسان رضوی، مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منطقه شمال شرق و مدیرعامل ایرانسل، راه‌اندازی شده و خدمات آن در اختیار زائران و مجاوران آستان قدس رضوی و پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفت.

ایرانسل، در روز اول مرداد ۱۴۰۰ و همزمان با نخستین سالروز راه‌اندازی تجاری شبکه نسل پنج خود، موفق شد تا بار دیگر، رکورد سرعت اینترنت در ایران را به نام خود ثبت کند و در حضور رسانه، به سرعت ۳.۹۰۹ گیگابیت بر ثانیه، در شبکه واقعی و تجاری نسل پنج، دست یابد. ایرانسل همچنان، با داشتن هفت سایت تجاری نسل پنج، رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های تجاری ۵G در ایران است و در صورت رفع دغدغه تخصیص فرکانس، آماده است تا برنامه توسعه شبکه نسل پنج خود را با سرعتی بیش از پیش، در ایران ادامه دهد.

ایرانسل، اولین ارائه‌دهنده ۵G در ایران، همزمان با گسترش پوشش شبکه نسل پنج، مطالعه بر روی نسل ششم تلفن‌همراه یا ۶G را نیز از آغاز سال ۹۹ با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی و تأکید بر بومی‌سازی این فناوری آغاز کرده است.

«بیژن عباسی‌آرند»، مدیرعامل ایرانسل، در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل، با اشاره به ثبت رکورد ۱۶.۸ پتابایت برای مصرف روزانه دیتا در شبکه این اپراتور، گفت: ایرانسل به دنبال ورود به نسل ۵.۵ تلفن‌همراه است.

ادامه مطلب

فناوری اطلاعات

بهره مندی 26 هزار خانوار روستایی از اینترنت پرسرعت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از رشد ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای 20 خانوار طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: 188 روستای بالای 20 خانوار استان در از سال 99 تا سال جاری به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

منتشر شده

در

توسط

بهره مندی 26 هزار خانوار روستایی از اینترنت پرسرعت

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،حامد سرائی با بیان اینکه سال گذشته در چنین روز‌هایی در سطح استان زنجان از مجموع 712 روستای بالای 20 خانوار استان فقط 454 روستا از اینترنت پر سرعت بهره‌مند بودند؛ اظهار داشت: در طول این یک سال تعداد 188 روستا با جمعیتی بالغ بر 26 هزار خانوار روستایی از این امکانات بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه حجم محرومیت از اینترنت در سطح روستا‌های استان بالا بود؛تصریح کرد:علیرغم صرف هزینه 136 میلیارد تومان برای این میزان از پروژه ها، همچنان حدود 70 روستای بالای 20 خانوار استان از اینترنت بی‌بهره هستند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود:برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که تا پایان سال 1401 تمام روستا‌های بالای 20 خانوار به اینترنت متصل شوند.

سرائی با اشاره به وضعیت ارتباطی استان زنجان خاطر نشان کرد : هم اکنون تمامی شهرهای استان دارای پوشش صد درصدی ارتباط و اینترنت هستند و در بیش از 88 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار ارتباط اینترنتی برقرار است که تمام سعی خود را جهت محرومیت زدایی و ایجاد عدالت ارتباطی بکار میگیریم

وی با بیان اینکه جهت دسترسی آسان همه اقشار جامعه اعم از شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت، و بهره مندی از ظرفیت های فضای مجازی عنوان کرد: با هدف توسعه کسب و کار، اشتغال، تحصیل و رفاه اجتماعی تلاش می کنیم و در آینده ای نزدیک به این اهدف دست می یابیم.

ادامه مطلب

برترین ها