با ما همراه باشید

اجتماعی

بهزیستی مامنی برای دختران بی سرپرست و بدسرپست

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : دختران جامعه با سرلوحه قراردادن زندگی ائمه اطهار و معصومین می توانند الگویی مناسب را پیش روی خود قرار دهند تا در جامعه و در بهره گیری از فضای مجازی دچار آسیب نگردند.

منتشر شده

در

بهزیستی مامنی برای دختران بی سرپرست و بدسرپست

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،محمد محمدی اظهار داشت : در حال حاضر دو خانه کودک و نوجوان دختران در زنجان که در دو رده سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال فعالیت می نماید و در مجموع ۲۱ دختر بی سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه و خانه های کودک و نوجوان استان نگهداری می شوند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد : حضور دختران در جامعه و پذیرش نقش های اجتماعی آنها نسبت به گذشته بیشتر شده، نیاز به آموزشهای چون مباحث حقوقی، اجتماعی ضروری است.

وی با اشاره به قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست تاکید کرد : افرادی که سرپرستی آنان به موجب حکم مراجع صلاحیت دار به بهزیستی سپرده شده و تا زمان دو سال از تاریخ سپردن آنان به سازمان، پدر یا مادر و یا جدپدری و وصی منصوب از سوی ولی قهری برای سرپرستی آنان مراجعه ننموده باشند به موجب ماده ۸ این قانون و با رعایت مفاد این ماده و با تشخیص دادگاه و مصلحت کودک یا نوجوان، حکم سرپرستی به متقاضیان سرپرستی اعطاء می شود.

این مقام مسئول افزود : درخواست‌کننده منحصر یا در خواست‌کنندگان سرپرستی باید متعهد شوند که تمامی هزینه‌های مربوط به نگهداری و تربیت و تحصیل افراد تحت سرپرستی را تأمین نمایند. این حکم حتی پس از فوت سرپرست منحصر یا سرپرستان نیز تا تعیین سرپرست جدید، برای کودک یا نوجوان جاری است بدین منظور سرپرست منحصر یا سرپرستان، موظفند با نظر بهزیستی خود را نزد یکی از شرکتهای بیمه به‌نفع کودک یا نوجوان تحت سرپرستی بیمه عمر کنند.

محمدی بیان کرد : در صورت فوت سرپرست منحصر یا سرپرستان که مشمول یکی از صندوقهای بازنشستگی بوده‌اند، افراد تحت سرپرستی در حکم افراد تحت تکفل متوفی محسوب گردیده و تا تعیین سرپرست جدید از مزایای مستمری وظیفه بازماندگان برخوردار خواهند شد.

این مقام مسئول عنوان کرد : خانه‌های سلامت مامن و سرپناهی برای دختران در معرض آسیب به شمار می رود چرا که بیرون ماندن آن ها می تواند معضلات و مشکلاتشان را به مراتب افزایش دهد و حمایت های اجتماعی از آن ها تا زمان رفع مشکل ادامه دارد.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ثبت شکایات و پیشنهادات بهزیستی در سامانه ۱۴۸۲

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: سامانه دیده بان به آدرس didehban.behzisti.ir یکی از خدمات دولت الکترونیک برای ثبت شکایت، انتقاد با کد پیگیری است که بر اساس دقت، سرعت و صحت کار می‌کند و در هر مرحله‌ای از زمان که فرد شکایت یا پیشنهادی دارد می‌تواند از این خط تماس گیرد و آن را به ثبت برساند و با کد پیگیری که داده می‌شود آن را پیگیری کند.

منتشر شده

در

توسط

ثبت شکایات و پیشنهادات بهزیستی در سامانه ۱۴۸۲

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،محمد محمدی اظهار کرد: این  سامانه امکان تماس ۲۴ ساعته با شماره ۱۴۸۲ را  فراهم نموده به نحوی که حتی پس از پایان یافتن ساعت فعالیت کاربران مرکز، از طریق صندوق صوتی نسبت  به ثبت شکایات اقدام می نماید و پاسخگویی به تماس های انجام گرفته بصورت متمرکز و در سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی انجام می پذیرد همچنین بازخورد رسیدگی به درخواست ها، شکایت ها، پیشنهادات  و انتقادات ارسالی در اسرع وقت به شخص داده خواهد.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های سامانه ملی دیده بان این است که تحلیل داده های آن به شکل داشبورد مدیریتی عمل می کند و مدیران با بررسی اطلاعات می توانند به طور مثال بفهمند بیشترین مشکلات در سالی که گذشت، چه بوده است.

وی افزود: : بهزیستی با ۱۳ خدمت الکترونیک در قالب سامانه های میز خدمت الکترونیک، سامانه فرزندخواندگی، سامانه قوانین و مفررات سازمان بهزیستی، سامانه ارمغان، سامانه مشاوره مجازی، سامانه تصمیم، سامانه جلب مشارکت های مردمی، سامانه صدور مجوز مراکز، سامانه خود ارزیابی روانشناختی در بحران کرونا، سامانه غربالگری طیف اتیسم، اطلاعات مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی)، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دیده بان به آحاد جامعه ارائه خدمات می نماید.

مدیر کل بهزیستی گفت: در دولت الکترونیک استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم می باشد و نیاز به مراجعه حضوری برای کارها و خدمات دولتی وجود نداشته و البته این خدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارایه می شود.

محمدی به سامانه شفافیت بهزیستی به آدرس shafaf.behzisti.ir به عنوان سقف شیشه ای بهزیستی اشاره کرد و گفت: وجود سامانه های الکترونیکی نقش برجسته ای در چرخه فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی شفاف دارد و دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف سازی از مراحل مهم ارائه خدمت در این سامانه است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در بستر دولت الکترونیک بیان کرد: از نکات مورد توجه مراکز خدمات بهزیستی (+زندگی) استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه های هدف است که بخش اعظم خدمات پیش بینی شده در بستر الکترونیک با امکان رصد، نظارت، پایش دقیق، انظباط و تسریع خدمات را مهیا می سازد.

محمدی اضافه کرد: در این مراکز پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت  الکترونیکی برای کلیه  مددجویان مستمری بگیر بهزیستی استان زنجان ثبت گردیده و این روند موجب تسریع در ارائه  خدمات، شفاف سازی فرایندها و تصمیمات، حذف کاغذ و حذف بروکراسی می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه در جامعه کنونی کنترل و نظارت بر دستگاه های گسترده با روش ها و ابزار سنتی گذشته به خوبی میسر نمی شود، استفاده از امکانات و تکنولوژی روز که بتواند فاصله بین دستگاه ها و مردم را از میان بردارد، ضروری است و در این راستا سازمان بهزیستی در همه زمینه ها پیشرو است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد:، کاهش هزینه های دولت، صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش آلودگی هوا بدلیل کاهش ترافیک و عدم حضور فیزیکی، افزایش سطح آگاهی مردم و ارائه خدمات پرسرعت به جامعه هدف، افزایش اشتغال بدلیل ارائه خدمات دولتی توسط بخش خصوصی، از مزایای فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری است  که باید نسبت به تولید اطلاعات و شواهد دقت شود و کارها روان سازی شود تا از گسترش تکنولوژی و تجهیز کردن اطلاعات و ارتباطات جهت خدمات مطلوب استفاده کنیم.

ادامه مطلب

اجتماعی

بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش در سال 99 کسب کرده است.

منتشر شده

در

توسط

بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در اولین جلسه ستاد صبر استان زنجان که با حضور اعضای این ستاد در سالن کنفرانس دادگستری کل استان زنجان با حضور مقامات استانی برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای این جلسه گفت: اصلاح ذات البین از فضائل اخلاقی است. وقتی بین دو نفر سازش ایجاد میشود این کار از یکسال نماز و روزه افضل و برتر است.

وی افزود: ستاد صبر بطور اختصار از 3 کلمه صلح، بخشایش و رضایت تشکیل شده است که به منظور ارتقاء فرهنگ صلح و سازش تشکیل شده است. ماهیت ستاد صبر در واقع ساماندهی و ارتقاء فرهنگ سازش در جامعه است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: ستاد صبر متشکل از افرادی همچون ائمه جمعه، اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و مسولان ادارات و سازمانها و همه افرادی که هدف آنها صلح و سازش است می باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه همه برای ایجاد صلح و سازش وظیفه داریم گفت: باید فرهنگ صلح و سازش را ارتقاء بخشیم. گاهی کوتاهی برخی از مسولان یک اتفاقات ناخوشایندی برای مردم بوجود می آورد که نمونه آنرا در استان خوزستان دیدیم که این امر مورد اعتراض مقام معظم رهبری هم واقع شد که ایشان فرمودند اگر مسولان به وظیفه خود عمل می کردند این اتفاقات رخ نمی داد.

رئیس ستاد صبر استان بر استفاده از ظرفیت همه ارگانها و سازمانها برای گسترش فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد و افزود: ستاد صبر باید تفاهم نامه ای با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه منعقد کند که این موضوع در دستور کار ائمه جمعه قرار گیرد تا از ظرفیت آن برای گسترس فرهنگ صلح و سازش استفاده کنیم و بایستی ارتقاء فرهنگ سازش را در موضوع خطبه ها قرار دهیم.همچنین در ارتقاء فرهنگ صلح و سازش از ظرفیت رسانه ملی به خصوص صدا و سیما که آمادگی در این زمینه وجود دارد و از ظرفیت های حلقه های صالحین و بسیج حقوقدانان بهره مند گردد.

وی گفت: بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش در سال 99 کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: باید فرهنگ گذشت را گسترش دهیم که این امر هم خیر دنیا و هم خیر آخرت را بدنبال خواهد داشت. وقتی در امری گذشت می شود یک احساس آرامش درونی در فرد ایجاد می شود که ان شالله بتوانیم با همت همه شما عزیزان و همه مردم به این مهم دست یابیم.

در ادامه رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: بهترین راه برای اینکه اختلافات را مدیریت کنیم و وارده پرونده به دادگستری را کم کنیم بایستی به سمت صلح و سازش برویم و این فرهنگ را ارتقاء بخشیم.

وی افزود: ما در ایجا دور هم جمع شدیم تا با هدف تشکیل گروههای جهادی و با تلاش و اقدامات انقلابی و جهادی ، پرونده ها را به سمت صلح و سازش سوق دهیم.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان اظهار کرد: مردم استان زنجان مردم صلح دوستی هستند. شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش رتبه های برتر کشوری را دارد که این نشان از اهمیت صلح و سازش نزد مردم زنجان است.

احمدی گفت:امروز 30 گروه که متشکل از 80 نفر تحت عنوان هیات صلح و سازش در سطح استان راه اندازی می شود که ان شالله به کمک همدیگر اکثر پرونده های تشکیل شده را به سازش ختم نماییم.

ادامه مطلب

اجتماعی

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه سیلاب بیش از 5 میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر در شهرستان ایجرود خسارت وارد کرده است گفت: عملیات بازسازی این تاسیسات از لحظات اولیه صبح امروز آغاز شده است.

منتشر شده

در

توسط

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،علیرضا جزءقاسمی اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب، عوامل شرکت آب و فاضلاب بلافاصله در محل حادثه حاضر و پس از بررسی شرایط، دستورات لازم جهت بازسازی تاسیسات خسارت دیده صادر شده و همکاران مشغول به انجام عملیات می باشند.

وی افزود: بر اساس بر آرودهای اولیه دفتر مدیرت بحران شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، سیلاب به تاسیسات تامین آب روستای گلابر شامل چاه آب، حصارکشی، اتاقک سر چاه، الکتروپمپ و تابلو برق موجود، خط انتقال برق و جاده دسترسی در این قسمت ها خسارت وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: بازسازی این تاسیسات توسط اکیپ های امدادی شرکت آب و فاضلاب آغاز شده و پیش بینی می شود تا امشب، آب شرب پایدار این روستا تامین شود.

وی بیان داشت: هم اکنون دو دستگاه تانکر آبرسانی سیار در روستای گلابر مشغول آبرسانی به اهالی بوده و هیچگونه کمبود آب آشامیدنی در این روستا وجود ندارد.

این مسئول با تاکید بر تلاش جهادی کارکنان شرکت آب و فاضلاب برای رفع خسارت و بازسازی تاسیسات در کوتاه ترین زمان ممکن گفت: عملیات پاکسازی، شستشو و لایروبی چاه تامین آب گلابر در دست انجام می باشد.

ادامه مطلب

برترین ها