با ما همراه باشید

اجتماعی

ارائه خدمات هلال احمر در طرح شهید قاسم سلیمانی برای بیش از 105 هزار زنجانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 105 هزار و 307 زنجانی از خدمات شهید قاسم سلیمانی در قالب ناظران سلامت و آمران سلامت با هدف مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال و کاهش فوتی های ناشی از این بیماری انجام می شود، بهره مند شده اند.

منتشر شده

در

ارائه خدمات هلال احمر در طرح شهید قاسم سلیمانی برای بیش از 105 هزار زنجانی

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،سید قاسم موسوی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک سال نو به اقدامات هلال احمر در مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با توجه به توافق نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال گذشته آغاز شد و در زمان حاضر نیز اجرای آن ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی می باشد که برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرای آن از سال 99 آغاز و هما کنون نیز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسئولیت نظارت فنی و کارشناسی بر تیم‌های داوطلب بر عهده دانشگاه‌ علوم پزشکی استان بوده و همه بازدیدها و نظارت‌های انجام شده توسط نیروهای داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی می باشد.

موسوی یادآورشد: در این طرح ناظران سلامت شهید قاسم سلیمانی ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحدهای صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازارها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

وی افزود: سال گذشته 2 هزار و 838 نفر از جوانان داوطلب در جمعیت هلال احمر استان زنجان برای 46 هزار و 185 نفر در طرح ناظران سلامت خدمات ارائه داده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این اعضا 30 هزار و 103 مکان را به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت و ارزیابی کرده اند.

موسوی اظهارداشت: همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در طرح شهید قاسم سلیمانی انجام شد.

وی به طرح آمران سلامت اشاره کرد و افزود: علاوه بر طرح ناظران سلامت جمعیت هلال احمر به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری با شعار” جامعه را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت می کنیم”، سال گذشته در استان زنجان کلید خورد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت قابل توجه موضوع پیشگیری و مهار بیماری کرونا، سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و مسئولان بهداشتی و درمانی رهنمودهای ارزشمندی در خصوص نحوه تعامل دستگاه های متولی، شیوه های پیشگیری، بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود برای کنترل ویروس کرونا بیان کردند.

موسوی خاطرنشان کرد: در راستای لبیک به سخنان و راهنمایی های گهر بار معظم له، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اقدام به تدوین شیوه نامه اجرایی طرح آمران سلامت در خصوص بیمای کرونا ویروس کرد.

وی با بیان اینکه این طرح از پنجم تا 15 آبان سال گذشته انجام شد، ادامه داد: این طرح تلاشی برای توسعه آموزش های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی – درمانی از قشر آسیب پذیر جامعه در مواجه با ویروس کرونا بود که در استان زنجان نیز با مشارکت 900 نفر از اعضای فعال جوان هلال احمر 59 هزار و 122 نفر از خدمات طرح بهره مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای تحقق طرح آمران سلامت در استان یکهزار و 427 اکیپ سیار و ثابت از اعضای جوانان داوطلب فعال شد واقدام به توزیع هشت هزار و 130 عدد ماسک برای شهروندان فاقد ماسک کردند.

به گفته موسوی، ضد عفونی منازل، معابر و خودروها نیز 2 هزار و 833 مورد در سطح استان زنجان توسط این اعضای فعال هلال احمر انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر این طرح ها در ماه های محرم و صفر سال گذشته در قالب طرح نذر سلامت نیز با مشارکت 806 نفر از جوانان هلال احمر 36 هزار و 755 نفر در 159 هیات مذهبی از خدمات بهداشتی هلال احمر بهره مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جوانان داوطلب هلال احمر این استان در قالب 217 تیم عزاداران را به رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی دعوت وبه افراد بدون ماسک نیز ماسک توزیع کردند.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ثبت شکایات و پیشنهادات بهزیستی در سامانه ۱۴۸۲

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: سامانه دیده بان به آدرس didehban.behzisti.ir یکی از خدمات دولت الکترونیک برای ثبت شکایت، انتقاد با کد پیگیری است که بر اساس دقت، سرعت و صحت کار می‌کند و در هر مرحله‌ای از زمان که فرد شکایت یا پیشنهادی دارد می‌تواند از این خط تماس گیرد و آن را به ثبت برساند و با کد پیگیری که داده می‌شود آن را پیگیری کند.

منتشر شده

در

توسط

ثبت شکایات و پیشنهادات بهزیستی در سامانه ۱۴۸۲

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،محمد محمدی اظهار کرد: این  سامانه امکان تماس ۲۴ ساعته با شماره ۱۴۸۲ را  فراهم نموده به نحوی که حتی پس از پایان یافتن ساعت فعالیت کاربران مرکز، از طریق صندوق صوتی نسبت  به ثبت شکایات اقدام می نماید و پاسخگویی به تماس های انجام گرفته بصورت متمرکز و در سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی انجام می پذیرد همچنین بازخورد رسیدگی به درخواست ها، شکایت ها، پیشنهادات  و انتقادات ارسالی در اسرع وقت به شخص داده خواهد.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های سامانه ملی دیده بان این است که تحلیل داده های آن به شکل داشبورد مدیریتی عمل می کند و مدیران با بررسی اطلاعات می توانند به طور مثال بفهمند بیشترین مشکلات در سالی که گذشت، چه بوده است.

وی افزود: : بهزیستی با ۱۳ خدمت الکترونیک در قالب سامانه های میز خدمت الکترونیک، سامانه فرزندخواندگی، سامانه قوانین و مفررات سازمان بهزیستی، سامانه ارمغان، سامانه مشاوره مجازی، سامانه تصمیم، سامانه جلب مشارکت های مردمی، سامانه صدور مجوز مراکز، سامانه خود ارزیابی روانشناختی در بحران کرونا، سامانه غربالگری طیف اتیسم، اطلاعات مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی)، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دیده بان به آحاد جامعه ارائه خدمات می نماید.

مدیر کل بهزیستی گفت: در دولت الکترونیک استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم می باشد و نیاز به مراجعه حضوری برای کارها و خدمات دولتی وجود نداشته و البته این خدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارایه می شود.

محمدی به سامانه شفافیت بهزیستی به آدرس shafaf.behzisti.ir به عنوان سقف شیشه ای بهزیستی اشاره کرد و گفت: وجود سامانه های الکترونیکی نقش برجسته ای در چرخه فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی شفاف دارد و دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف سازی از مراحل مهم ارائه خدمت در این سامانه است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در بستر دولت الکترونیک بیان کرد: از نکات مورد توجه مراکز خدمات بهزیستی (+زندگی) استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه های هدف است که بخش اعظم خدمات پیش بینی شده در بستر الکترونیک با امکان رصد، نظارت، پایش دقیق، انظباط و تسریع خدمات را مهیا می سازد.

محمدی اضافه کرد: در این مراکز پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت  الکترونیکی برای کلیه  مددجویان مستمری بگیر بهزیستی استان زنجان ثبت گردیده و این روند موجب تسریع در ارائه  خدمات، شفاف سازی فرایندها و تصمیمات، حذف کاغذ و حذف بروکراسی می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه در جامعه کنونی کنترل و نظارت بر دستگاه های گسترده با روش ها و ابزار سنتی گذشته به خوبی میسر نمی شود، استفاده از امکانات و تکنولوژی روز که بتواند فاصله بین دستگاه ها و مردم را از میان بردارد، ضروری است و در این راستا سازمان بهزیستی در همه زمینه ها پیشرو است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد:، کاهش هزینه های دولت، صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش آلودگی هوا بدلیل کاهش ترافیک و عدم حضور فیزیکی، افزایش سطح آگاهی مردم و ارائه خدمات پرسرعت به جامعه هدف، افزایش اشتغال بدلیل ارائه خدمات دولتی توسط بخش خصوصی، از مزایای فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری است  که باید نسبت به تولید اطلاعات و شواهد دقت شود و کارها روان سازی شود تا از گسترش تکنولوژی و تجهیز کردن اطلاعات و ارتباطات جهت خدمات مطلوب استفاده کنیم.

ادامه مطلب

اجتماعی

بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش در سال 99 کسب کرده است.

منتشر شده

در

توسط

بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در اولین جلسه ستاد صبر استان زنجان که با حضور اعضای این ستاد در سالن کنفرانس دادگستری کل استان زنجان با حضور مقامات استانی برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای این جلسه گفت: اصلاح ذات البین از فضائل اخلاقی است. وقتی بین دو نفر سازش ایجاد میشود این کار از یکسال نماز و روزه افضل و برتر است.

وی افزود: ستاد صبر بطور اختصار از 3 کلمه صلح، بخشایش و رضایت تشکیل شده است که به منظور ارتقاء فرهنگ صلح و سازش تشکیل شده است. ماهیت ستاد صبر در واقع ساماندهی و ارتقاء فرهنگ سازش در جامعه است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: ستاد صبر متشکل از افرادی همچون ائمه جمعه، اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و مسولان ادارات و سازمانها و همه افرادی که هدف آنها صلح و سازش است می باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه همه برای ایجاد صلح و سازش وظیفه داریم گفت: باید فرهنگ صلح و سازش را ارتقاء بخشیم. گاهی کوتاهی برخی از مسولان یک اتفاقات ناخوشایندی برای مردم بوجود می آورد که نمونه آنرا در استان خوزستان دیدیم که این امر مورد اعتراض مقام معظم رهبری هم واقع شد که ایشان فرمودند اگر مسولان به وظیفه خود عمل می کردند این اتفاقات رخ نمی داد.

رئیس ستاد صبر استان بر استفاده از ظرفیت همه ارگانها و سازمانها برای گسترش فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد و افزود: ستاد صبر باید تفاهم نامه ای با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه منعقد کند که این موضوع در دستور کار ائمه جمعه قرار گیرد تا از ظرفیت آن برای گسترس فرهنگ صلح و سازش استفاده کنیم و بایستی ارتقاء فرهنگ سازش را در موضوع خطبه ها قرار دهیم.همچنین در ارتقاء فرهنگ صلح و سازش از ظرفیت رسانه ملی به خصوص صدا و سیما که آمادگی در این زمینه وجود دارد و از ظرفیت های حلقه های صالحین و بسیج حقوقدانان بهره مند گردد.

وی گفت: بیش از 50 درصد پرونده های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش در سال 99 کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: باید فرهنگ گذشت را گسترش دهیم که این امر هم خیر دنیا و هم خیر آخرت را بدنبال خواهد داشت. وقتی در امری گذشت می شود یک احساس آرامش درونی در فرد ایجاد می شود که ان شالله بتوانیم با همت همه شما عزیزان و همه مردم به این مهم دست یابیم.

در ادامه رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: بهترین راه برای اینکه اختلافات را مدیریت کنیم و وارده پرونده به دادگستری را کم کنیم بایستی به سمت صلح و سازش برویم و این فرهنگ را ارتقاء بخشیم.

وی افزود: ما در ایجا دور هم جمع شدیم تا با هدف تشکیل گروههای جهادی و با تلاش و اقدامات انقلابی و جهادی ، پرونده ها را به سمت صلح و سازش سوق دهیم.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان اظهار کرد: مردم استان زنجان مردم صلح دوستی هستند. شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش رتبه های برتر کشوری را دارد که این نشان از اهمیت صلح و سازش نزد مردم زنجان است.

احمدی گفت:امروز 30 گروه که متشکل از 80 نفر تحت عنوان هیات صلح و سازش در سطح استان راه اندازی می شود که ان شالله به کمک همدیگر اکثر پرونده های تشکیل شده را به سازش ختم نماییم.

ادامه مطلب

اجتماعی

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه سیلاب بیش از 5 میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر در شهرستان ایجرود خسارت وارد کرده است گفت: عملیات بازسازی این تاسیسات از لحظات اولیه صبح امروز آغاز شده است.

منتشر شده

در

توسط

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی روستای گلابر

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،علیرضا جزءقاسمی اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب، عوامل شرکت آب و فاضلاب بلافاصله در محل حادثه حاضر و پس از بررسی شرایط، دستورات لازم جهت بازسازی تاسیسات خسارت دیده صادر شده و همکاران مشغول به انجام عملیات می باشند.

وی افزود: بر اساس بر آرودهای اولیه دفتر مدیرت بحران شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، سیلاب به تاسیسات تامین آب روستای گلابر شامل چاه آب، حصارکشی، اتاقک سر چاه، الکتروپمپ و تابلو برق موجود، خط انتقال برق و جاده دسترسی در این قسمت ها خسارت وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: بازسازی این تاسیسات توسط اکیپ های امدادی شرکت آب و فاضلاب آغاز شده و پیش بینی می شود تا امشب، آب شرب پایدار این روستا تامین شود.

وی بیان داشت: هم اکنون دو دستگاه تانکر آبرسانی سیار در روستای گلابر مشغول آبرسانی به اهالی بوده و هیچگونه کمبود آب آشامیدنی در این روستا وجود ندارد.

این مسئول با تاکید بر تلاش جهادی کارکنان شرکت آب و فاضلاب برای رفع خسارت و بازسازی تاسیسات در کوتاه ترین زمان ممکن گفت: عملیات پاکسازی، شستشو و لایروبی چاه تامین آب گلابر در دست انجام می باشد.

ادامه مطلب

برترین ها